Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Adviseur groene leefomgeving

Het cluster Ingenieursbureau is op zoek naar een proactieve en enthousiaste Adviseur groene leefomgeving.

Uren per week28-36 uur
Salarisniveaumax. € 5.621,-
IKB17,05 %
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit vind je leuk om te doen

Als adviseur zet je je in voor een veilige, nette en fijne groene leefomgeving. Het gaat hierbij om het groen in de wijk, bossen, bomen, stranden, stedelijk water en speelvoorzieningen. De komende jaren hebben we vele uitdagingen die de groene buitenruimte raken, waaronder de uitbreiding van de  woningbouw, klimaatbestendig inrichten van de oudere woonwijken, instandhouding van buitensportvoorzieningen, versterken van de biodiversiteit en het deels vervangen van het steeds ouder worden de bomenbestand.

Jij houdt je vooral bezig met:

  • Adviseren aan college van B&W en organisatie rondom verschillende thema’s in de groene leefomgeving.
  • Het programmeren en adviseren over de onderhouds- en vervangingsopgave groen en buitensport. Je vervult hierbij de rol van assetmanager.
  • Trekken van het beleidskader groene openbare ruimte, inclusief het stedelijke water. Hierbij werk je direct samen met de beleidsadviseurs fysieke leefomgeving, en neem je deel aan de provinciale werkgroepen.
  • Het afstemmen van het Integraal Beheer Openbare Ruimte (IBOR) met het bestuur. Je draagt zorg voor actuele kwaliteitskaders en de bijpassende financiële middelen.
  • Regisseren van de vormgeving en aanleg groen bij nieuwbouw en herinrichtingen. Je zoekt het juiste evenwicht tussen een aantrekkelijke en gezonde groene leefomgeving en de beheersbaarheid op de langere termijn.
  • Adviseren rond deelvraagstukken over inzameling afval en hergebruik van grondstoffen. Je ondersteunt en vervangt de adviseur afval.
  • Adviseren en inzicht geven voor het meer vergroenen en klimaatbestendig inrichten van woonwijken. Je werkt hierbij samen met beleidsadviseurs en stedenbouwkundigen.

Je maakt deel uit van het team Realisatie en Beheer, waarbij je de uitvoering en strategische uitdagingen integreert. Je initieert en organiseert meerjarige projecten, waarbij je alle belanghebbenden tijdig betrekt. Je stelt concrete eisen en wensen op voor "groene" ruimtelijke initiatieven en zorgt voor draagvlak door heldere projecteisen en uitgangspunten te formuleren.

Je werkt samen met technisch projectleiders, beheerders openbare ruimte, projectleiders ruimtelijke ontwikkeling, stedenbouwkundigen etc. Verder breng je de verschillende belangen samen en ben je hierin adviseur voor alle partijen (bestuur, beheerders, gebruikers en organisatie).

Je draagt je kennis en kunde bij binnen de projectgroepen. Organiseren, adviseren en communiceren is een van je sterke kanten. Je bent praktisch ingesteld en je weet op zo’n manier samen te werken dat je met elkaar de beste resultaten weet te behalen.

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

  • Aantoonbaar Hbo-niveau op het gebied van inrichting en gebruik van de groene buitenruimte.
  • Ervaring als adviseur of beleidsmedewerker op het gebied van openbare ruimte is een pré.
  • Je bent sterk in communicatie en participatie met de omgeving.
  • Constructief samenwerken met anderen is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je bent vaardig in het omgaan met tegengestelde belangen binnen en buiten het team en je beschikt over bestuurlijke, politieke en organisatiesensitiviteit.
  • Als persoon ben je proactief, enthousiast, integer, zelfstandig, resultaatgericht en beschik je over goede communicatieve vaardigheden.

Als gemeentelijk ingenieursbureau zijn we “eigenaar” van de assets in de buitenruimte. We realiseren en beheren de buitenruimte voor onze inwoners. We maken optimaal gebruik van kennis, expertise en capaciteit van externe partijen. Wij nemen de regie en vragen de markt om hun expertise in te brengen. Wij regisseren onze projecten als spin in het web tussen bestuur, beleid, inwoners en ondernemers. We ontwikkelen verder in de rol van asseteigenaar.

Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent. Daarnaast:

  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 5.621,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 10A).
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
  • Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag.
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wil je meer weten over deze functie?

Gerrit Taal, teamleider Realisatie & Beheer, kan je alles vertellen over deze functie. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 45.

Ben jij de persoon die we zoeken?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Een assessment maakt deel uit van de procedure. We vragen voor deze functie een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 
 

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl