Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Adviseur ICT/ ICT-architect

De informatievoorziening bij de gemeente Noordoostpolder is volop in beweging. Met de overstap van traditionele thin clients naar laptops met Microsoft 365 en de transitie van OnPremise applicaties naar applicaties die in de ‘cloud' draaien is een belangrijke stap gezet naar ‘de moderne werkplek’. De basis voor deze ontwikkelingen is goed inzicht in en overzicht van onze ICT-architectuur.

Aantal uren: 32-36 I max. € 5.372,- bij 36 uur (schaal 11) I contract tijdelijk/vast I Individueel keuze budget 17,05%

Als adviseur fungeer je als aanspreekpunt voor het management, functioneel- en ICT-beheerders op het gebied van ICT-vraagstukken. Je werkt hierbij nauw samen met onze informatiearchitect en de collega’s van ICT-beheer. Samen met onze adviseurs informatiemanagement werk je mee aan de organisatiedoelen van ons informatiebeleid.

Dit ga je doen:

  • Verder in kaart brengen van ons ICT- en informatielandschap, het ontwikkelen en dit uitdragen in onze organisatie.
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van functioneel-, ICT-beheer en het management over juiste toepassing van onze vastgestelde architectuurprincipes.
  • Audits uitvoeren op onze bestaande ICT-architectuur.
  • Nieuwe ICT-concepten ontwerpen en toetsen op basis van onze architectuurprincipes. Je houdt hierbij aandacht voor informatieveiligheid.
  • Meewerken en adviseren over het upgraden van oudere architectuurcomponenten en ontwerpen van nieuwe infrastructuren
  • Adviseren over en bewaken van architectuurprincipes in ICT-projecten en in voorkomende gevallen meewerken aan ICT-projecten. Denk hierbij aan het opstellen van (Project)Start Architecturen (PSA's) of Businesscases.
  • Op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen en technische innovaties. Je analyseert en adviseert vervolgens of en hoe we dit in onze architectuur kunnen toepassen.
  • Beoordelen en opzetten van een visie over het gebruik, de opslag en de ontsluiting (via applicaties, interfaces en tooling) van data.

Dit breng je mee

ICT-architectuur kent voor jou geen geheimen. Je denkt aan de ene kant mee over gemeentelijke visies en richtlijnen op dit vakgebied. Maar je vindt het ook leuk om pragmatisch bezig te zijn. Je kunt het belang van Informatie en ICT onder de aandacht brengen op een manier dat iedereen het snapt.

Je bent resultaatgericht en klantgericht. Je bezit adviesvaardigheden en denkt in oplossingen. Je bent analytisch ingesteld en kunt meedenken op strategisch niveau over informatievraagstukken. Je ziet uitdagingen in situaties, waarin wordt afgeweken van de gebaande paden.

Jij bent de flexibele en slagvaardige teamplayer met minimaal een hbo-opleiding, bij voorkeur Informatica of Bestuurlijke Informatiekunde. Kennis over werkwijzen van een gemeente en daarmee samenhangende bedrijfsvoering processen is een pré.

Dit bieden we jou

We bieden je werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat de medewerkers zich kunnen ontwikkelen en doen waar ze goed in zijn.

Daarnaast:

  • Op basis van een voorlopige indeling een salaris van maximaal € 5.372,- bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband;
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de Cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen;
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP;
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wil je meer weten over deze functie?

Petra Boekhout (teamleider Bedrijfsvoering, Informatie & Control) kan je alles vertellen over deze functie. Petra is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 48 of mail naar p.boekhout@noordoostpolder.nl.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Celine Vos (adviseur HR). Celine is bereikbaar op telefoonnummer 06 20 56 75 89 of mail naar celine.vos@noordoostpolder.nl.

Ben jij de persoon die we zoeken?

Herken jij jezelf in het profiel en ben je geïnteresseerd? Reageer dan snel! Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de knop “solliciteren”.

Een assessment maakt deel uit van de procedure. Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld.
Deze vacature staat open zolang hij online staat.

Werken voor de Noordoostpolder
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.