Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Adviseur Omgevingswet

Gemeente Noordoostpolder is op zoek naar een Adviseur Omgevingswet.

Uren per week28,8 uur
Salarisniveaumax. € 5.621,-
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

De gemeente Noordoostpolder (met ongeveer 50.000 inwoners) biedt boeiende kansen en uitdagingen. Het is een groot landelijk gebied met veel bedrijvigheid en diversiteit, bestaande uit 10 dorpen en Emmeloord als centraal punt. De samenleving is sterk en de mensen zijn betrokken bij elkaar. We werken aan belangrijke zaken zoals woningbouw, klimaat en gezondheid. Jouw rol zal zich richten op de beleidscyclus de doorwerking van de Omgevingsvisie in Omgevingsprogramma’s en het Omgevingsplan.

In de Omgevingsvisie worden de lange termijn ambities vertaalt naar concrete doelen en maatregelen via het Omgevingsprogramma. De Omgevingsvisie wordt naar verwachting voor de zomer van 2024 vastgesteld. Parallel hieraan wordt gestart met het implementeren van omgevingsprogramma’s. Daarnaast zijn we bezig met de het Omgevingsplan, waarvan de uitgangspunten eind 2023 zijn vastgesteld door de gemeenteraad.

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

  • Je hebt ervaring met de uitvoering en interpretatie van de Omgevingswet;
  • Je kent de vakgebieden binnen de fysieke leefomgeving en sociale leefomgeving;
  • Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding. Bij voorkeur planologie, ruimtelijke ordening, stedenbouw of rechten;
  • Je bent een strategische denken en kunt de verbinding met tactisch en operationeel niveau leggen;
  • Je bent bestuurlijke- en politiek sensitief; 
  • Je bent een verbinder en werkt graag samen;
  • Ervaring in het sociaal domein is een pré.

Je komt te werken in het cluster Beleidsontwikkeling. Het cluster Beleidsontwikkeling geeft richting aan zowel de sociale als ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente.

Jouw verantwoordelijke rol als regisseur van de beleidscyclus is cruciaal voor het up-to-date houden van de Omgevingsvisie en de doorwerking daarvan in de Omgevingsprogramma’s en het Omgevingsplan. Dit omvat het ontwikkelen van strategisch beleid, de implementatie ervan en de evaluatie. Je bewaakt ook de samenhang tussen deze instrumenten en zorgt voor strategische en tactische verbindingen die relevant zijn voor de toekomstige ontwikkelingen in de samenleving.

Als adviseur kerninstrumenten ben je verantwoordelijk voor het goed laten functioneren van de beleidscyclus, waaronder:

  • Het doorvoeren van strategische lange termijn ambities uit de Omgevingsvisie in de Omgevingsprogramma's en het Omgevingsplan.
  • Het opstellen en actueel houden van gemeentelijke omgevingsprogramma's.
  • Het bijwerken van de Verordening Fysieke Leefomgeving.
  • Het actualiseren van bestaande beleidsregels die worden opgenomen in de Verordening Fysieke Leefomgeving.
  • Het up-to-date houden van strategisch beleid en regels, inclusief regelmatige evaluaties om te bepalen of ze nog relevant, nodig en toepasbaar zijn.

Wij bieden je een team met professionals, een team dat altijd de samenwerking zoekt en elkaars expertise benut. We vragen veel maar er staat ook veel tegenover. In ieder geval prima secundaire arbeidsvoorwaarden en een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt.

Daarnaast:

  • ruimte voor groei en ontwikkeling;
  • een salaris van maximaal € 5.621,- (schaal 10A) bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
  • goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • deelname aan de pensioenregeling van het ABP;
  • een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer;
  • variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag;
  • onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen;
  • een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Arend van Dijk, manager Beleidsontwikkeling. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 18 10 58 58.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt?

Solliciteer dan snel! Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”. 

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl