Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Adviseur Privacy

Wil jij onze organisatie helpen om in control te zijn en blijven? En vind je het leuk om daarnaast te ondersteunen bij het borgen van privacy in processen? Wij zoeken een communicatief sterke en adviesvaardige Adviseur Privacy.

Aantal uren: 21-24 | max. € 5.021,- bij 36 uur (schaal 10A) | contract tijdelijk/vast | IKB 17,05% 

Wat ga je doen?  

Als adviseur privacy/ privacy officer houd jij je bezig met allerlei aspecten op het gebied van privacy. Aan jou de taak om samen met de Funtionaris Gegevensbescherming (FG) de organisatie te adviseren over privacyaspecten in de bedrijfsvoering. Je adviseert het management en medewerkers over deze aspecten en ondersteunt hen bij het implementeren en borgen van privacy. Ook zorg jij voor het actueel houden van de verplichte registraties op het gebied van privacy.  

Werkzaamheden waar je aan kunt denken zijn:  

  • Je controleert de naleving van de privacywetgeving en intern vastgesteld beleid met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens en adviseert over het doorvoeren van verbeteringen.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de organisatie voor privacy vragen op casusniveau. Je advies kan worden getoetst door de FG.
  • Je adviseert en ondersteunt bij het uitvoeren van persoonsgegevenseffect-beoordelingen (DPIA’s), zorgt ervoor dat DPIA’s geregistreerd worden en ziet toe op periodieke herhaling daarvan.
  • Je adviseert over verwerkersovereenkomsten of privacyconvenanten en helpt de organisatie om dit soort afspraken vorm te geven. Ook leg je vast met welke partijen er verwerkersovereenkomsten zijn. 
  • Je toetst periodiek alle gemeentelijke verwerkingen op privacy en laat verbeteringen doorvoeren in het verwerkingenregister.
  • Je coördineert samen met de FG de processen rond de rechten van betrokkenen en je adviseert en ondersteunt de organisatie over de afhandeling daarvan.
  • Je beheert samen met de FG  het register van datalekken en ziet toe op het daadwerkelijk doorvoeren van verbetermaatregelen naar aanleiding van incidenten.
  • Je evalueert, in samenspraak met de FG, het privacybeleid en doet voorstellen voor aanpassingen.

Wie ben je?  

Als adviseur ben je zorgvuldig en integer. Je kunt boven de materie staan en je snel verdiepen in verschillende onderwerpen. Je bent bekend met gemeentelijke processen en bent goed in staat om te komen tot pragmatische oplossingen. Je vindt het leuk om collega’s te hepen en te adviseren over alles wat te maken heeft met ‘in control zijn’.  

Uiteraard verwachten we dat je daarnaast beschikt over de kennis en kunde die nodig is om deze functie uit te voeren:  

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau of academisch niveau en relevante trainingen gevolgd op het gebied van privacy of bent bereid deze te volgen.  
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.  
  • Je kunt goed luisteren. Je verzamelt informatie en op basis hiervan kom je tot een weloverwogen advies. Dit advies kun je met overtuiging presenteren en onderbouwen.  
  • Je bent alert, analytisch en omgevingsbewust.  
  • Je bent zorgvuldig en integer.

Welkom bij het team Bedrijfsvoering, Informatie & Control

Het cluster Advies verleent professionele adviesdiensten aan de hele organisatie op verschillende terreinen. In het team Bedrijfsvoering, Informatie & control zijn adviseurs op veel verschillende vakgebieden gepositioneerd, zoals statistiek en onderzoek, informatiemanagement, inkoop, bedrijfsvoeringsadvies en control. 

Wat bieden wij?

Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent. 

Daarnaast: 

  • Een salaris in schaal 10A. Dat is maximaal € 5.021,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband.  
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de Cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie. 
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
  • Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. 

Wil je meer weten over deze functie?

Petra Boekhout, teamleider Bedrijfsvoering en control, kan je alles vertellen over deze functie. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 48 13 46 48

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Celine Vos, adviseur HR, zij is bereikbaar op 06 20 56 75 89.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel!

Herken jij jezelf in het profiel en ben je geïnteresseerd? Reageer dan snel! Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de knop “solliciteren”.

De vacature staat open zolang deze online staat.

Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.