Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Adviseur privacy en bedrijfsvoering / control

Wil jij onze organisatie helpen om in control te zijn en blijven? En vind je het leuk om daarnaast te ondersteunen bij het borgen van privacy in processen? Wij zoeken een communicatief sterke en adviesvaardige adviseur privacy en bedrijfsvoering / control

Aantal uren 36  | max. € 5.021,- bij 36 uur (schaal 10A) | contract tijdelijk/vast | IKB 17,05%

Medewerker op kantoor achter tablet

Wat ga je doen?

Als adviseur privacy en bedrijfsvoering/control houd jij je bezig met allerlei aspecten die op het gebied van sturen en beheersen belangrijk zijn voor onze organisatie. Samen met twee collega’s adviseer jij het management over de doelmatigheid, doeltreffendheid of rechtmatigheid van hun processen. Dat kan gaan over het helpen met het in kaart brengen van processen maar zeker ook over het in beeld brengen waar verbeteringen nodig (risicoanalyse) of mogelijk (lean/agile) zijn. Je helpt soms mee om die verbeteringen door te voeren, in andere gevallen controleer je of de verbeteringen doorgevoerd zijn. Ook als het gaat over privacy. Aan jou de taak om samen met de Functionaris voor gegevensbescherming de organisatie verder te begeleiden en te adviseren bij ontwikkelingen in dit vakgebied.

Werkzaamheden waar je aan kunt denken zijn:

  • Procesbeschrijvingen in samenwerking met de organisatie opstellen en o.a. in het kader van rechtmatigheid de werking in de praktijk toetsen.
  • Adviseren over en stimuleren van procesinrichting en -verbetering (risicoanalyse, lean, agile).
  • Meewerken of begeleiden van periodieke audits gericht op de bedrijfsvoering, informatieveiligheid of privacy inclusief de WPG.
  • Adviseren over en meewerken aan het doorvoeren van nieuwe ontwikkelingen, verbeteringen in de bedrijfsvoering en meedenken over allerlei voorkomende vraagstukken op gebied van bedrijfsvoering.
  • Het registeren en analyseren van databeveiligingsincidenten/datalekken inclusief het adviseren over het doorvoeren van verbetering naar aanleiding van die incidenten.
  • Adviseren over privacyvraagstukken, het meehelpen bij de uitvoering van persoonsgegevenseffect-beoordelingen (DPIA’s) en het toezien op periodieke herhaling daarvan.
  • Het beheren en periodiek actualiseren van privacy registraties, zoals het verwerkingenregister of overzicht van verwerkers. Het coördineren van en adviseren over processen rond de rechten van betrokkenen.

Wie ben je?

Als adviseur ben je zorgvuldig en integer. Je kunt boven de materie staan en je snel verdiepen in verschillende onderwerpen. Je bent bekend met gemeentelijke processen en bent goed in staat om te komen tot pragmatische oplossingen. Je vindt het leuk om collega’s te hepen en te adviseren over alles wat te maken heeft met ‘in control zijn’.

Uiteraard verwachten we dat je daarnaast beschikt over de kennis en kunde die nodig is om deze functie uit te voeren:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau (bedrijfskunde, bestuurskunde, organisatiekunde) en bij voorkeur heb je ervaring of een opleiding op het gebied van control.
  • Je hebt een opleiding op het gebied van privacy of bent bereid deze te volgen.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je kunt goed luisteren. Je verzamelt informatie en op basis hiervan kom je tot een weloverwogen advies. Dit advies kun je met overtuiging presenteren en onderbouwen.
  • Je bent alert, analytisch en omgevingsbewust.

Welkom bij het team Bedrijfsvoering & Control

Het cluster Advies verleent professionele adviesdiensten aan de hele organisatie op verschillende terreinen. In het team Bedrijfsvoering, informatie & control zijn adviseurs op veel verschillende vakgebieden gepositioneerd, zoals statistiek en onderzoek, informatiematiemanagement, inkoop en bedrijfsvoeringsadvies en control.

Wat bieden wij?

Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent.

Daarnaast:

  • een salaris in schaal 10A. Dat is maximaal € 5021,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband
  • goede arbeidsvoorwaarden volgens de Cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie
  • deelname aan de pensioenregeling van het ABP
  • een tegemoetkoming in de reiskosten  woon-werk
  • variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt een thuiswerkvergoeding van € 2,- per dag dat je thuis werkt
  • onze organisatie kent 21 verlofdagen bij een fulltime dienstverband. Het IKB biedt je de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen
  • een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wil je meer weten over deze functie?

Petra Boekhout, teamleider Bedrijfsvoering en control, kan je alles vertellen over deze functie. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 48 13 46 48.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Ina Koekoek, adviseur HR, i.koekoek@noordoostpolder.nl of telefoonnummer 06 48 13 46 51

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel!
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in PDF) via de knop “solliciteren”.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.

Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld