Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Beleidsadviseur Sociaal Domein (aandachtsgebied schulddienstverlening, minima- en armoedebeleid)

Een ondernemende persoonlijkheid die zoekt naar vernieuwende inhoudelijke oplossingen voor de uitdagingen waar de gemeente de komende jaren voor staat op de thema’s gezondheid, leefbaarheid en welzijn in verbinding met deze omgevingswet en het sociaal domein. Herken jij je hierin, solliciteer dan op de functie.

Aantal uren: 32 I max. € 4.671,-  bij 36 uur (schaal 10) I contract tijdelijk/vast I IKB 17,05%

Dit is de functie

In deze functie ben jij de specialist op het gebied van minima en het aanpakken van schulden. Je bent een kei in het uitdenken van regelingen die werken in de praktijk. Je hebt een brede blik op de vaak complexe problematiek rond armoede. Vanuit die integrale blik werk je mee aan het programma Krachtig Noordoostpolder.

Op de dossiers armoede, minima en schulddienstverlening ben je bovendien inhoudelijk en strategisch de adviseur voor het college van B&W en de gemeenteraad. Je ondersteunt de wethouders in hun rol in lokale, regionale en landelijke netwerken. Je werkt nauw samen met collega's (in zowel beleid als uitvoering) binnen het brede kennisgebied armoede, minimabeleid en participatie.

Je analyseert wat er speelt ten aanzien van gebruik, kosten en effectiviteit en past hier het beleid op aan. Je creëert overzicht over ontwikkelingen in het werkveld en zorgt dat je via je netwerkcontacten invloed uitoefent om de gewenste beleidseffecten ook daadwerkelijk te realiseren. Je bouwt en onderhoudt zelfstandig de hiervoor relevante netwerken.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van het gemeentelijk armoede- , minimabeleid en schulddienstverlening en stuurt waar nodig bij;
  • Je draagt zorg voor het relatiebeheer met externe organisaties en partners op het gebied van minima en schulddienstverlening;
  • Je draagt vanuit je expertise bij aan het programma Krachtig Noordoostpolder, waarin allerlei beleid en regelingen op het gebied van het sociaal domein samenkomen;
  • Je verzorgt de beantwoording van vragen van de gemeenteraad en geeft vorm aan het bestuurlijk besluitvormingsproces;
  • Je volgt en evalueert de effecten van de maatregelen, je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen bij rijksoverheid en gemeenten en je doet voorstellen voor verbetering.

Dit breng je mee

  • Je hebt minimaal een afgeronde en relevante HBO-opleiding en gedegen kennis van wet- en regeling op het gebied van schulddienstverlening;
  • Je denkt constructief-kritisch mee met collega's en bestuurders vanuit je kennis van en ervaring met schuldenproblematiek en armoede;
  • Je kunt in je advisering de inwoner centraal zetten: wat werkt er voor hen?;
  • Je vindt het leuk om te schakelen met veel spelers binnen en buiten de gemeente;
  • Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je houdt ervan om in de wet- en regelgeving te duiken en daar een praktische en oplossingsgerichte vertaalslag te maken richting beleid en uitvoering;
  • Je deinst niet terug voor inhoudelijke complexiteit en je bent in staat een brug te slaan vanuit beleid naar de uitvoering van schulddienstverlening;
  • Je bent communicatief sterk, luistert graag en je kunt overtuigen met je heldere stijl.

Dit bieden wij

Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent.

Daarnaast:

  • Een salaris van maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband;
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB bied je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen;
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.;
  • Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De thuiswerkvergoeding bedraagt € 2,- per dag;
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Marco Bron (Strategisch beleidsadviseur Sociaal Domein) of Daniëlle van den Born (Strategisch beleidsadviseur Sociaal Domein) kunnen je alles vertellen over deze functie. Marco is bereikbaar op telefoonnummer 06 13 34 06 38 en Daniëlle op telefoonnummer 06 83 16 78 46.

Heb je vragen over de procedure dan kun je contact opnemen met Marja Snel-Kroeze (adviseur HR) op telefoonnummer 06 13 32 97 36.

Ben jij de persoon die we zoeken?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Een assessment maakt deel uit van de procedure. Kom je bij ons werken, dan vragen we een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De vacature staat open zolang deze  online staat.

Werken voor de Noordoostpolder
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld