Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Beleidsadviseur stedenbouw

Gemeente Noordoostpolder wil een prettige leefomgeving bieden aan haar inwoners, ondernemers en recreanten. Na de eerste inrichting midden vorige eeuw zijn we toe aan een nieuwe ontwikkeling van onze fysieke leefomgeving. Met aandacht voor de wensen van nu en respect voor het verleden. Dit vraagt om een heldere visie op de uitdagingen voor de toekomst. Denk aan nieuwe woonopgaven, herstructurering, wonen op erven, inpassing van de klimaattransities en de ontwikkeling van het landschap in een landelijk gebied. Dit levert boeiende vraagstukken op. Loop jij hier warm voor? Solliciteer dan op de vacature voor Beleidsadviseur stedenbouw.

Aantal uren 32-36 | max € 4.671,- bij 36 uur (schaal 10) | Individueel keuze budget 17,05% | contract tijdelijk/vast

 

Dit ga je doen

  • Je geeft heldere stedenbouwkundige adviezen bij ruimtelijke ontwikkelingen die in de gemeente Noordoostpolder plaatsvinden
  • Je beoordeelt externe visies, plannen en prijsvragen op het gebied van stedenbouw
  • Je stelt beeldkwaliteitsciteria op
  • Je maakt beleid voor de ontwikkeling van de fysieke leefomgeving en maakt inrichtingsplannen voor de openbare ruimte
  • Je neemt deel aan diverse – interne en externe – overleggen en je vervult verschillende rollen, zoals projecttrekker of projectlid
  • Je vervult, met gemak, binnen processen de rol van voorzitter.

Dit breng je mee

  • een relevante opleiding op HBO-niveau zoals stedenbouw of landschapsarchitectuur
  • minimaal 2 jaar werkervaring in het vakgebied
  • kennis van (het ontwerpen van) stedenbouwkundige plannen, het opstellen van nota’s van uitgangspunten, het bewaken van stedenbouwkundige kaders en ontwerpkwaliteiten, landschappelijke visies en randvoorwaarden
  • ervaring met beleidsadvisering
  • ervaring met een politiek-bestuurlijke omgeving
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Verder ben je

  • een netwerker die makkelijk schakelt met anderen, of het nu gaat om collega’s, externe partijen of inwoners
  • een teamspeler die gezamenlijke verantwoordelijkheid neemt en verbanden legt
  • bekend met de omgevingswet en hebt affiniteit met vakgebieden als economie, duurzaamheid, klimaatadaptatie, wonen, leefbaarheid, mobiliteit, welstand, planologie, natuur, verkeer, stedelijke ontwikkeling en inrichting van de (openbare) ruimte.

Dit is het cluster

Het cluster Beleidsontwikkeling richt zich op het vinden van passende antwoorden en oplossingen op ruimtelijke en maatschappelijke vraagstukken die zich in de Noordoostpolder voordoen. Samen met betrokkenen stellen we strategische visies op. Deze worden door vertaald in meerjarenplannen en planningen en projecten. 
We zijn sparringpartner voor directie en bestuur als het gaat over strategische kaders en doelstellingen. De context van vraagstukken van inwoners en ondernemers is daarbij leidend, we zoeken naar ruimte binnen de regels. 
We werken in teams die een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben om doelen en resultaten te bereiken. In het cluster werken ongeveer 45 medewerkers.

Dit bieden wij

Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent.

Daarnaast

  • Een salaris van maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie
  • Onze organisatie kent 21 verlofdagen bij een fulltime dienstverband. Het IKB bied je de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De thuiswerkvergoeding bedraagt € 2,- per dag
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP.


Wil je meer weten over deze functie?

Marcella Marinelli kan je alles vertellen over deze functie. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 13 34 33 12.

Ben jij de persoon die we zoeken?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Heb je vragen over de procedure? Dan kun je contact opnemen met Marja Snel-Kroeze, adviseur HR, te bereiken op 06 13 32 97 36.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.

Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern open.

Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.