Beleidsadviseur wonen
Ben jij een innovatieve en verbindende persoonlijkheid die zoekt naar vernieuwende inhoudelijke oplossingen voor de uitdagingen waar de gemeente de komende jaren voor staat op de thema’s wonen en leefbaarheid? Solliciteer dan op de functie Beleidsadviseur wonen.
Uren per week |
24-36 uur |
Salarisniveau |
max. € 5.009,- |
IKB |
17,05 % |
Contract |
tijdelijk, met uitzicht op vast |
Je hart ligt bij wonen
Een fijne passende plek om te wonen is voor iedereen een basisbehoefte. Als beleidsadviseur wonen streef jij dit na voor elke doelgroep. De woningmarkt vraagt steeds vaker innovatieve oplossingen op verschillende gebieden zoals bijvoorbeeld duurzaamheid, betaalbaarheid en circulariteit. De komende jaren is de Woonvisie Noordoostpolder: ‘Kansen Grijpen’ ons kompas. De gemeente Noordoostpolder is een boeiende gemeente waar mogelijkheden zijn om te pionieren. Als beleidsadviseur wonen werk je aan een aantal belangrijke opgaven en ben jij het aanspreekpunt. Binnen de gemeente Noordoostpolder hebben we een aantal belangrijke opgaven die het werk interessant maken. Denk aan; huisvesting specifieke doelgroepen, de mogelijke ontwikkeling van de Lelylijn, het huisvesten van arbeidsmigranten en de versnelling van de woningbouwopgave in Emmeloord en onze dorpskernen. Zijn dit jouw onderwerpen? Neem dan contact met ons op!
Onze opgaves rondom wonen laten we hand in hand gaan met investeringen in de leefbaarheid. Dit betekent het verbeteren van de kwaliteit in zowel het ruimtelijk, fysieke als sociale domein. Dit brengen we onder in het programma Leefbaarheid & Veiligheid.
Wat ga je doen?
- Als beleidsadviseur wonen ontwikkel je beleid op strategisch en tactisch niveau en draag je zorg voor de uitvoering van de actiepunten uit de Woonvisie,
- Jij bent het aanspreekpunt voor de wethouders en je bent een inhoudelijk gesprekspartner,
- Je ontwikkelt instrumenten zodat we voldoende passende woningen kunnen bouwen,
- Je bent verantwoordelijk voor de cyclus van prestatieafspraken met woningcorporaties en huurdersorganisaties,
- Je hebt inzicht in complexe maatschappelijke vraagstukken op het gebied van wonen en kunt ze vertalen naar de situatie binnen Noordoostpolder,
- Je levert vanuit jouw expertise input voor woningbouwprojecten,
- Je krijgt een grote verantwoordelijkheid, maar uiteraard doe je dit alles niet alleen. Je gaat werken binnen het enthousiaste team KOERS,
- Je bouwt en onderhoudt zelfstandig de hiervoor relevante netwerken,
- Je verzorgt de beantwoording van vragen van de gemeenteraad en geeft vorm aan het bestuurlijk besluitvormingsproces,
- Je volgt en evalueert de effecten van de maatregelen, je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen bij rijksoverheid en gemeenten en je doet voorstellen voor verbetering,
- Je draagt bij aan het opstellen en uitvoeren van het erfgoedbeleid waaronder het aanwijzen van nieuwe monumenten en de verduurzaming van erfgoed.
Werken bij de gemeente is leuk!
Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.
Dit breng je mee
- Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding,
- Je hebt ervaring met soortgelijk werk,
- Je bent analytisch sterk en hebt een goed ontwikkelde politieke antenne,
- Je kunt goed samenwerken,
- Je bent omgevingsbewust en vindt het leuk om te schakelen met veel spelers binnen en buiten de gemeente,
- Je denkt constructief-kritisch mee met collega's en bestuurders vanuit je kennis en ervaring,
- Je bent communicatief sterk, luistert graag en je kunt overtuigen met je heldere stijl.
Dit bieden we jou
Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent. Flexibele indeling van je werkweek en hybride werken worden gefaciliteerd. Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.
Daarnaast:
- Een salaris van maximaal € 5.009,- bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband,
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie,
- Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen,
- Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk,
- Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken,
- Deelname aan pensioenregeling van het ABP.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie?
Dennis Weda, Beleidsadviseur fysieke leefomgeving kan je alles vertellen over deze functie. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 18 10 58 88.
Ben jij de persoon die we zoeken?
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “Solliciteren”.
Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Kom je bij ons werken, dan vragen we een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
De vacature staat open zolang deze online staat.
Vragen? Neem contact op met
Sanne Lageveen |
Assistent Recruiter |
☎ telefoonnummer |
|
|