Briefadres

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont, omdat u schipper bent of omdat u in een instelling verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. U krijgt binnen 4 weken van de gemeente bericht of uw briefadres is toegekend of afgewezen.

U kunt een briefadres aanvragen als u:

  • dak- of thuisloos bent;
  • een ambulant beroep uitoefent;
  • korte tijd in het buitenland verblijft (maximaal 8 maanden);
  • vaart op een schip dat Nederland als thuishaven heeft en daardoor minder dan 2 jaar in het buitenland verblijft;
  • verblijft in een opvanginstelling voor vrouwen of mannen zoals een Blijf van mijn lijf huis;
  • verblijft in een zorginstelling;
  • verblijft in een huis van bewaring.

Ook als u niet onder een genoemde categorie valt, kunt u een briefadres aanvragen als u geen woonadres heeft. De gemeente beoordeelt of u hiervoor in aanmerking komt.

Meer informatie

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland.
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en ervoor zorgen dat u uw post krijgt.
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP).
  • U meldt de adreswijziging zelf bij PostNL.

In verband met het coronavirus is onze dienstverlening tijdelijk anders dan u van ons gewend bent. Momenteel is er geen vrije inloop. Wel kunt u dagelijks bij ons terecht op afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken via 0527 63 39 11.

We vragen u om bij verkoudheidsklachten de afspraak te annuleren of te verplaatsen. Ook vragen we u om niet te vroeg te komen. Wachten in de hal is op dit moment niet mogelijk.

Geen

Uw Reactie
Uw Reactie