Briefadres

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont, omdat u schipper bent of omdat u in een instelling verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. U krijgt binnen 4 weken van de gemeente bericht of uw briefadres is toegekend of afgewezen.

U kunt een briefadres aanvragen als u:

  • Dak- of thuisloos bent
  • Een ambulant beroep uitoefent
  • Korte tijd in het buitenland verblijft (maximaal 8 maanden)
  • Vaart op een schip dat Nederland als thuishaven heeft en daardoor minder dan 2 jaar in het buitenland verblijft
  • U verblijft in een opvanginstelling voor vrouwen of mannen zoals een Blijf van mijn lijf huis
  • U verblijft in een zorginstelling
  • U verblijft in een huis van bewaring

Ook als u niet onder een genoemde categorie valt, kunt u een briefadres aanvragen als u geen woonadres heeft. De gemeente beoordeelt of u in aanmerking komt voor een briefadres.

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP)
  • U moet zelf de adreswijziging bij PostNL melden

In verband met het coronavirus is onze dienstverlening tijdelijk anders dan u van ons gewend bent. De vrije inloop op maandag- en woensdagochtend vervalt tot en met maandag 6 april. Wel kunt u dagelijks bij ons terecht op afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken via 0527 63 39 11.

Geen

Uw Reactie
Uw Reactie