Briefadres

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont, omdat u schipper bent of omdat u in een instelling verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente.

U kunt een briefadres aanvragen als u:

  • Dak- of thuisloos bent
  • Een ambulant beroep uitoefent
  • Korte tijd in het buitenland verblijft (maximaal 8 maanden)
  • Vaart op een schip dat Nederland als thuishaven heeft en daardoor minder dan 2 jaar in het buitenland verblijft
  • U verblijft in een opvanginstelling voor vrouwen of mannen zoals een Blijf van mijn lijf huis
  • U verblijft in een zorginstelling
  • U verblijft in een huis van bewaring

Ook als u niet onder een genoemde categorie valt, kunt u een briefadres aanvragen als u geen woonadres heeft. De gemeente beoordeelt of u in aanmerking komt voor een briefadres.

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP)
  • U moet zelf de adreswijziging bij PostNL melden

Voor het aanvragen van een briefadres kunt u iedere dag van de week op onderstaande tijden terecht op het gemeentehuis.

Openingstijden
Dag Tijd
Maandag

8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur

Dinsdag

8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur

Woensdag

8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur

Donderdag

8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur

Vrijdag 8.30 - 12.00 uur

Meenemen

  • Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
  • Kopie van uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Kopie van het identiteitsbewijs van de bewoner van uw briefadres

Geen