Consulent loket sociaal domein
Klant Contact Centrum (KCC) is op zoek naar een Consulent loket sociaal domein.
| Uren per week | 24 uur |
| Werkdagen | woensdag, donderdag en vrijdag |
| Salaris | max. € 4.499,- |
| IKB | 17,05 % |
| Reiskosten woon-werk | € 0,23 per kilometer |
| Contract | tijdelijk, met uitzicht op verlenging |
Dit vind je leuk om te doen
Je bent voor inwoners het eerste aanspreekpunt als het gaat om vragen op het gebied van welzijn, zorg, werk en inkomen, financiële zorgen en jeugdhulp.
Je beoordeelt de complexiteit en urgentie van de hulpvraag en bepaalt op welke manier en met welk aanbod de zorgvrager het beste geholpen kan worden. Er zijn dan verschillende uitkomsten mogelijk. Soms is het geven van advies of verwijzing naar een algemene voorziening voldoende. Wanneer het nodig is verwijs je intern door naar maatwerkvoorzieningen, procesbegeleiders, het financieel loket of inkomensondersteuning.
Je voert administratieve werkzaamheden uit die nodig zijn bij maatwerk en de doorverwijzing naar klantmanagers en/of procesbegeleiders. Je houdt contact met ketenpartners en wisselt proactief informatie uit. Door leren en verbeteren werk je aan je eigen dienstverlening en die van het team.
Binnen het sociaal loket werken de consulenten ook vanuit de zogenaamde ‘huiskamer’ in het gemeentehuis waar inwoners laagdrempelig ontvangen kunnen worden en direct een consulent kunnen spreken.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.
HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?
Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!
Dit breng je mee
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO-opleiding op het gebied van bijvoorbeeld sociaal juridische dienstverlening.
- Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als digitaal.
- Je kunt goed inschatten welke hulp en ondersteuning de zorgvrager nodig heeft.
- Je kunt snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden, systemen en applicaties.
- Je bent reflectief, leergierig en neemt zelf initiatief om te leren en feedback te vragen.
- Je werkt graag in teamverband en draagt actief bij aan een positieve groepsdynamiek.
- Je bent flexibel in werktijden en werkdagen.
- Je denkt in kansen en oplossingen, niet in beperkingen.
- Je bent daadkrachtig en houdt de gezamenlijke focus vast, ook als het spannend wordt.
- Je werkt vanuit de bedoeling van het beleid en stelt de inwoner centraal.
- Je kent de sociale kaart van de Noordoostpolder en hebt een goede lijn naar het voorveld.
- Je bent bekend met het aanbod van partners in het sociaal domein en weet de weg binnen de voorliggende voorzieningen.
- Je hebt kennis van de inhoud en de werkwijze van de procesbegeleiders, schulddienstverlening, Wmo en Jeugdprocessen en overige relevante regelingen.
Dit is het cluster
Je gaat werken binnen het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente Noordoostpolder. Hier wordt dienstverlening écht voelbaar. Via balie, telefoon, e-mail en social media hebben inwoners dagelijks contact met onze teams: Receptie & Telefonie, Woonomgeving, Loket Sociaal Domein en Burgerzaken. Samen met ruim 40 collega’s zorg jij voor bereikbaarheid, deskundigheid en betrokkenheid. Je werkt in een rooster, zodat we samen de continuïteit van onze dienstverlening waarborgen.
Dit bieden we jou
- Ruimte voor groei, ontwikkeling en eigen initiatief.
- Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 4499,- (schaal 8, 1 januari 2026) bruto per maand bij een fulltime dienstverband.
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
- Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; met een mogelijkheid tot verlenging.
- Thuiswerkvergoeding van €3,25 per dag.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie?
Eva Piscaer, teamleider KCC, kan je alles vertellen over deze functie. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 41 51 17 60.
Corina Prins, Consulent Sociaal Loket, kan inhoudelijk alle vragen beantwoorden over deze functie. Zij is te bereiken op 06 48 13 46 60.
Enthousiast geworden?
Is deze uitdagende functie iets voor jou? Stuur dan uiterlijk 5 januari 2026 per e-mail je motivatie en CV naar recruitment@noordoostpolder.nl en e.piscaer@noordoostpolder.nl. Of stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld
Vragen? Neem contact op met
| Recruiter | Gabe de Jong |
| ☎ telefoonnummer | 06 18 10 58 97 |
| g.dejong@noordoostpolder.nl |

