Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Functioneel Beheerder

Bij de gemeente Noordoostpolder wordt het beheer van de generieke informatiesystemen centraal uitgevoerd bij het cluster Interne Dienstverlening. Hier hebben wij een vacature voor een Functioneel Beheerder.

Uren per week 

28-32 uur 

Salarisniveau 

max. € 4.537,- 

IKB 

17,05 % 

Contract 

tijdelijk, met uitzicht op vast 

Dit vind je leuk om te doen

Je gaat het beheer en regie voeren op datadistributiesystemen. Dit zijn: Key2Datadistributie, Portaal Key2Datadistributie, Key2Voa, Mijn Overheid Berichtenboxadapter en Lopende Zaken, Integrale Zoekvraag Personen, Koppelingen met basisregistraties intern en extern.

Wij gaan over naar SAAS en Common Ground oplossingen en dat vraagt om regie en het houden van overzicht op de in gebruik genomen oplossingen. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van een functioneel beheerder zijn:

  • Gebruiksbeheer:
    Verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten en voor het optimaal gebruiken van een informatiesysteem.
  • Functionaliteitenbeheer:
    Stelt functionele specificaties op en een acceptatietestplan, voert uit en begeleidt deze acceptatietesten.
  • Wijzigingsbeheer:
    Coördineert en bepaalt de impact bij de invoering van een eenvoudige of standaard wijziging.
  • Behoeftemanagement:
    Bepaalt noodzakelijk benodigde informatievoorziening en neemt deel aan project- en werkgroepen ter advisering.

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

De werkzaamheden vinden plaats in het taakveld Functioneel Beheer binnen het team Informatiebeheer wat een onderdeel is van het cluster Interne Dienstverlening.
Het taakveld Functioneel Beheer bestaat uit 6 medewerkers die de applicaties beheren die organisatiebreed toegepast worden en kernapplicaties zijn.
Binnen het team Informatiebeheer zijn verder nog 2 taakvelden, het taakveld ICT Beheer en het taakveld Zaakgericht Werken.

Wij verwachten dat je beschikt over de kennis en kunde die nodig is om deze taken uit te voeren. Wij denken daarbij aan:

  • Een HBO werk- en denkniveau
  • Sociaal en communicatief vaardig
  • Servicegericht, daadkrachtig, doortastend en initiatiefrijk
  • Zelfstandig maar ook teamgericht kunnen werken
  • Kennis van datadistributiesystemen
  • Kennis van rapporteren en rapportages maken
  • Kennis van het testen van systemen.

In de eerste plaats een enthousiast team collega’s, betrokkenheid, humor en een mooie kans om je te ontwikkelen in jouw vakgebied. Daarnaast bieden we de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een bruto maandsalaris van € 4.537,- maximaal bruto per maand (schaal 9 cao gemeenten), afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring; bij een 36-urige werkweek.
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Herman van de Kamp, teamleider informatiebeheer, kan je alles vertellen over deze functie. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 83 26 00 99.

Enthousiast geworden?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Als onderdeel van het selectieproces maken we regelmatig gebruik van online-screening. Dit betekent dat we informatie over jou zoeken via bijvoorbeeld zoekmachines en sociale netwerken.
Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.

HR medewerker Gabe

Vragen? Neem contact op met 

Recruiter  

Gabe de Jong 

☎ telefoonnummer 

06 18 10 58 97 

✉ email 

g.dejong@noordoostpolder.nl