Functioneel beheerder financial planning & control
Je zoekt een nieuwe uitdaging in je werk. Je wilt jezelf verder ontwikkelen. Plezier hebben in je werk vind je belangrijk en samenwerken met anderen geeft je energie. Kortom, inspirerend werk draagt bij aan jouw geluk. In Noordoostpolder kun je je hart ophalen; we zijn ambitieus en resultaatgericht. Zo houden wij onze klanten tevreden.
Wil jij je horizon verbreden, grijp dan je kans en reageer snel op deze uitdagende functie van Functioneel beheerder financial planning & control.
Uren per week | 36 uur |
Salaris | max. € 4.908,- |
IKB | 17,05 % |
Reiskosten woon-werk | € 0,23 per kilometer |
Contract | tijdelijk, met uitzicht op vast |
Dit vind je leuk om te doen
Als functioneel beheerder financial planning & control heb je de verantwoordelijkheid voor de inrichting, beheer en ontwikkeling van de applicaties Unit4 Financials, LIAS en achtervang Tim Enterprise. Je zorgt ervoor dat de applicaties doen wat ze moeten doen. Ook ben je goed op de hoogte van jouw vakgebied en thuis op relevant ICT-terrein. Daarbij houd je altijd rekening met wat het beste is voor onze inwoners, de gemeentelijke organisatie en stem je de mogelijkheden af met onze leveranciers. Verder zoek en vind je voortdurend de juiste balans tussen een veelvoud aan gebruikerswensen en de functionele applicatiemogelijkheden.
In jouw takenpakket zit verder het:
- Ondersteunen (eind)gebruikers bij vragen, informatieverzoeken en incidenten.
- Vertalen van wensen van gebruikers en op beleidsniveau meedenken over de verdere verbetering van werkprocessen.
- Nieuwe releases (SaaS) monitoren, testen en uitrollen, waarbij jij gebruikershandleidingen en werkinstructies maakt en onderhoudt. Je zorgt voor duidelijke en heldere uitvoeringsplannen.
- Beantwoorden van allerlei vragen van eindgebruikers, die je vervolgens oplost of met de leveranciers bespreekt.
- Adviseren over en onderhouden van koppelingen en workflows binnen de applicatie (onder andere koppelingen met BRP, Sportverhuur, VBS, GWS4All/Suite, Salarisadministratie Beaufort en LIAS).
- Samenwerken met andere functioneel beheerders en teams om financiële en IT-processen te verbeteren.
- Bijdragen aan de ontwikkeling van de applicatie en het functioneel beheer.
- Opleveren van managementinformatie met behulp van BI-tooling.
- Voortouw nemen bij het (zelf) oplossen van storingen.
- Belangrijke rol in het aanbestedingstraject naar een nieuwe financiële omgeving.
Hier krijgt jouw talent de ruimte
We hebben veel aan jou als onze nieuwe functioneel applicatiebeheerder financial planning & control. Je bent gericht op het verlenen van service, brengt prioriteiten aan en blinkt uit in de rol van verbinder. Jij komt met realistische initiatieven, ziet ontwikkelkansen en benut ze ook. Daarnaast weet je je communicatief helder en gemakkelijk uit te drukken. Ook heb je een duidelijk en compleet beeld van processen en taken bij financial planning & control. Zo weet je precies wat in deze functie van je wordt verwacht.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.
HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?
Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!
Dit breng je mee
Je hebt ervaring met geautomatiseerde systemen met betrekking tot het vakgebied. Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met processen van financial planning & control bij gemeenten.
Daarnaast heb je een vakgerichte opleiding op Hbo-niveau, gevolgd door ervaring in het werken met relationele databases. Je bent analytisch sterk waardoor je snel de klantvraag in beeld hebt en ervaring met Unit4 Financials, BI-tooling, Timn enterprice, LIAS is een pré. Je hebt een flexibele, dienstverlenende en kwaliteitsgerichte instelling en het vermogen om snel te schakelen tussen verschillende vraagstukken en prioriteiten te stellen. Je bent enthousiast, klantgericht en nieuwsgierig naar systeemmogelijkheden.
Dit is het team
Het team Financieel Beleid, waar je onderdeel van uit maakt, bestaat uit twaalf personen. Het team is verantwoordelijk voor het financiële beleid, financieel advies, het op en samenstellen van de producten van de begrotingcyclus, financial control en applicatiebeheer van de financiële applicaties. Het team Financiële Administratie & Invordering, waar je nauw mee samenwerkt, bestaat uit acht personen en in verantwoordelijk voor de centrale financiële verslaglegging, inclusief aansluiting van de subadministraties, invordering en het betalingsverkeer.
Dit bieden we jou
- Een fijne werkomgeving waar ruimte is voor groei en ontwikkeling.
- Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 4.908 bruto per maand bij 36 uur (schaal 9).
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
- Onze organisatie kent 21 verlofdagen. Via het IKB kun je maximaal 4 weken bijkopen per jaar.
- Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
- Variabele werktijden afgestemd op de dienstverlening en samenwerking, en gedeeltelijk de mogelijkheid om thuis te werken.
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst, welke bij goed functioneren na 1 jaar omgezet kan worden naar een vast contract.
- Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie?
Neem dan contact op met René Stigt, manager van het cluster B&FPC.
Zijn telefoonnummer is 06 48 13 46 23.
Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de knop “solliciteren”.
Ingangsdatum 1 oktober 2025.
Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
De vacature staat open zolang hij online staat.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Vragen? Neem contact op met
Recruiter | Sanne Lageveen |
☎ telefoonnummer | 06 18 10 57 84 |
s.lageveen@noordoostpolder.nl |