Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Functioneel beheerder Microsoft 365

Bij de gemeente Noordoostpolder wordt het beheer van de generieke informatiesystemen centraal uitgevoerd bij het cluster Interne Dienstverlening. Hier hebben wij een vacature voor een  Functioneel beheerder Microsoft 365.

Uren per week36 uur
Salarismax. € 4.752,-
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Wie zijn wij?

Je gaat aan de slag in het taakveld Functioneel Beheer, naast technisch ICT-beheer een van de verantwoordelijke eenheden van team Informatiebeheer. Je werkt samen in een team van 6 toegewijde collega's en beweegt je dwars door de organisatie heen. In jouw functie heb je te maken met alle medewerkers van de gemeente Noordoostpolder omdat je je bezig gaat houden met het beheer van de Microsoft 365-toepassingen. 

Om onze organisatie op het gebied van informatie/ICT toekomstbestendig in te richten vindt op het moment van werving een onderzoek plaats naar benodigde taken/ verantwoordelijkheden en daaruit voortvloeiende rollen en functies plaats. De uitkomsten van dat onderzoeken kunnen uiteindelijk gevolgen hebben voor de uiteindelijke teamindeling.

Dit ga je doen

Ga deze uitdaging aan! Als functioneel beheerder Microsoft 365 krijg jij een belangrijke rol in het beheren van Microsoft 365 in al haar facetten. Je beweegt je vlot in die dynamische ontwikkeling en ziet het als je uitdaging om hier een werkende balans in te organiseren. Als functioneel beheerder ben jij verantwoordelijk voor:

  • Het optimaal laten functioneren van Microsoft 365 zodat de werkzaamheden door de gebruikers goed kunnen worden uitgevoerd.
  • Het proactief informeren en adviseren over de toepassingsmogelijkheden Microsoft 365.
  • Het signaleren en oplossen van knelpunten in de Microsoft 365-suite.
  • Het verzorgen van de uitvoering van updates/upgrades van Microsoft 365, in nauw overleg met de technisch beheerders.
  • Het onderhouden van contacten met de leveranciers.
  • In goede samenwerking met de andere functioneel beheerders ervoor zorgen dat de oplossingen blijvend passen in het applicatieportfolio van onze organisatie en ervoor zorgen dat de continuïteit van het beheer wordt geborgd.
  • Ondersteunen van de gebruikers van Microsoft 365, zowel op individueel en groepsniveau als door bijvoorbeeld het verzorgen van trainingen.
  • Participeren in voor de suite relevante projecten.
  • Volgen van ontwikkelingen binnen de suite en het vertalen van deze ontwikkelingen naar de (groepen) eindgebruikers.
  • Begeleiden van de datamigratie van de bestaande data in huidige mappenstructuur naar de Microsoft 365 omgeving.

Zoek je een uitdagende en dynamische rol waarin jouw skills en expertise volledig tot hun recht komen? Dan is deze vacature jouw kans om deel uit te maken van een gemotiveerd team en samen te bouwen aan een nog succesvollere toekomst voor de gemeente Noordoostpolder!

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Om deze taken succesvol uit te voeren, vragen wij het volgende van jou:

  • Een HBO werk- en denkniveau.
  • Uitstekende sociale, communicatieve en didactische vaardigheden.
  • Een servicegerichte, daadkrachtige, doortastende en initiatiefrijke houding.
  • Zowel in staat om zelfstandig te werken als goed te functioneren in een team.
  • Kennis en ervaring met de Microsoft 365-suite.
  • Je bent een stevige professional, die in een dynamisch werkveld zijn/haar weg weet te vinden en de balans zoekt tussen klanttevredenheid en vastgestelde structuren.
  • Je kunt je aanpassen aan veranderende omstandigheden.
  • Je kunt zowel met eindgebruikers als met de opdrachtgevers gemakkelijk communiceren.

In de eerste plaats een enthousiast team collega’s, betrokkenheid, humor en een mooie kans om je te ontwikkelen in jouw vakgebied. Daarnaast bieden we de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Ruimte voor groei en ontwikkeling.
  • Een bruto maandsalaris van € 4.752,- maximaal bruto per maand (schaal 9 cao gemeenten), afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring; bij een 36-urige werkweek.
  • Een werkweek met flexibele werktijden.
  • Uitstekende verlofregelingen.
  • Een aantrekkelijk opleidingsprogramma.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet. Vakantiegeld? Een keer per jaar laten uitbetalen? Extra verlofuren? Er kan veel!
  • Een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Henk Bergsma, clustermanager Interne Dienstverlening, kan je alles vertellen over deze functie. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 83 07 87 42 en ook Marieke Lokers, functioneel beheerder MS365, kan je alles vertellen en zij is bereikbaar op nummer 06 18 10 58 76.

Enthousiast geworden?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Als onderdeel van het selectieproces maken we regelmatig gebruik van online-screening. Dit betekent dat we informatie over jou zoeken via bijvoorbeeld zoekmachines en sociale netwerken. 

Een assessment maakt deel uit van de procedure. Voor deze functie vragen wij een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl