Garantstelling visum kort verblijf

Komt iemand uit het buitenland logeren en heeft deze persoon een visum voor Nederland nodig? Dan hebt u een garantstelling of logiesverstrekking nodig met een gelegaliseerde handtekening. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon.

Gelegaliseerde handtekening

Voor een garantstelling of logiesverstrekking hebt u een gelegaliseerde handtekening nodig. Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs.

Meenemen

  • Het ingevulde formulier van de IND, zonder uw handtekening
  • Voor elke persoon waarvoor u garant staat, vult u apart een formulier in
  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Geld: de garantstelling moet contant of met pin betaald worden. Pinnen heeft de voorkeur

Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerde partner? Dan moet u gezamenlijk komen om het formulier te ondertekenen aan de balie.

Geldigheid

De garantstelling wordt voor maximaal drie maanden afgegeven.

U kunt voor een garantstelling of logiesverstrekking iedere dag van de week op onderstaande tijden terecht in het gemeentehuis. Een afspraak is niet specifiek nodig. Neem wel een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) mee.

Openingstijden
Dag Tijd
maandag 8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur
Dinsdag 8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur
Woensdag 8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur
Donderdag 8.30 - 12.00 uur en 13.00 - 16.30 uur
Vrijdag 8.30 - 12.00 uur

Een garantstelling met gelegaliseerde handtekening kost € 10,20