Gevonden of verloren voorwerpen
Heeft u iets verloren of gevonden? Dan kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Als u een voorwerp heeft gevonden, bent u zelfs verplicht dit zo snel mogelijk te melden. Melding doen kan via verlorenofgevonden.nl. Alle gevonden voorwerpen publiceren wij op deze website. U kunt ook langskomen bij de balie van het gemeentehuis of uw melding telefonisch doorgeven.
Wat u moet weten
Als u iets gevonden heeft
- U mag het gevonden voorwerp afgeven bij de gemeente of het zelf bewaren. U bent dan verplicht ervoor te zorgen dat het in dezelfde staat blijft. U moet het voorwerp 1 jaar bewaren
- Bewaart u het voorwerp zelf, dan nemen wij contact op als de eigenaar zich meldt of wij vragen de eigenaar zelf contact met u op te nemen
- Heeft u een identiteitskaart, paspoort, rijbewijs of verblijfsdocument gevonden? Deze documenten zijn eigendom van de staat. U bent verplicht om ze bij de gemeente af te geven. Dit geldt ook voor militaire goederen (zoals kleding en uitrusting)
Als u iets verloren heeft
- Kijk regelmatig op de website verlorenofgevonden.nl of uw voorwerp gevonden is
- Bij beroving of diefstal van uw eigendom moet u altijd aangifte doen bij de politie. Dat kan vaak online op de website van de politie
- Bent u uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kwijt? Dan kunt u bij de gemeente een nieuw document aanvragen. Hiermee doet u ook meteen aangifte van vermissing. U hoeft dus niet eerst langs het politiebureau
- Als uw voorwerp gevonden is, kunt u het ophalen bij de gemeente of de vinder. Neemt u een bewijs van eigendom (bijvoorbeeld een foto of aankoopbewijs van het voorwerp) mee, zodat wij zeker weten dat u de eigenaar bent. U moet zich ook kunnen legitimeren.
Telefonisch contact
Bel (0527) 63 39 11