Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Hervestiging vanuit het buitenland

Komt u uit het buitenland en wilt u opnieuw in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven bij de gemeente. Hiervoor maakt u een afspraak.

Van 23 tm 27 november online geen gegevens doorgeven

Let op: Van donderdag 23 november tot en met maandag 27 november kunt u uw gegevens niet online wijzigen, aanvragen of doorgeven. Dit komt door een update van het systeem.

Dit geldt voor:

  • Verhuizing doorgeven

  • Uittreksel basisregistratie personen en uit de Burgerlijke stand

  • Toestemming hoofdbewoner

  • Trouwen/partnerschap registreren

  • Vermissing reisdocument

  • Geheimhouding aanvragen of stopzetten

  • Naamgebruik veranderen

  • Aangifte overlijden

Heeft u vragen hierover? Bel (0527) 63 39 11.

Wat u moet weten

De gemeente moet de identiteit vaststellen van iedereen die aangifte doet om opnieuw in Nederland te gaan wonen. Daarom moet u persoonlijk met uw identiteitsbewijs bij ons langskomen. Ook minderjarige kinderen moeten persoonlijk bij de aangifte aanwezig zijn.

Meenemen

  • Een geldig legitimatiebewijs, zoals paspoort of een identiteitskaart
  • Komt u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten? Dan hebt u een bewijs van uitschrijving nodig
  • Eventueel: overige originele gelegaliseerde en vertaalde buitenlandse documenten van uzelf en van uw kinderen, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten
  • Verhuist u naar een adres waar al iemand woont? Dan moet de hoofdbewoner toestemming geven dat u mag worden ingeschreven op dat adres.

Toestemming geven (Inloggen met DigiD als hoofdbewoner)

Kosten

Geen