Hervestiging vanuit het buitenland

Komt u uit het buitenland en wilt u opnieuw in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven bij de gemeente. Hiervoor maakt u een afspraak.

De gemeente moet de identiteit vaststellen van iedereen die aangifte doet om opnieuw in Nederland te gaan wonen. Daarom moet u persoonlijk met uw identiteitsbewijs bij ons langskomen. Ook minderjarige kinderen moeten persoonlijk bij de aangifte aanwezig zijn.

  • Een geldig legitimatiebewijs, zoals paspoort, rijbewijs of verblijfsdocument
  • Komt u uit Aruba, Bonaire, CuraƧao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten? Dan hebt u een bewijs van uitschrijving nodig
  • Eventueel: overige originele gelegaliseerde en vertaalde buitenlandse documenten van uzelf en van uw kinderen, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten
  • Verhuist u naar een adres waar al iemand woont? Dan moet de hoofdbewoner toestemming geven dat u mag worden ingeschreven op dat adres.

    Toestemming geven (Inloggen met DigiD als hoofdbewoner)

    pdf Toestemming voor woonadres (PDF, 133.68 KB)

Geen