Hervestiging vanuit het buitenland

Komt u uit het buitenland en wilt u opnieuw in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven bij de gemeente. Hiervoor maakt u een afspraak.

In verband met het coronavirus is onze dienstverlening tijdelijk anders dan u gewend bent. Momenteel is er geen vrije inloop. Wel kunt u dagelijks bij ons terecht op afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken via 0527 63 39 11.

We vragen u om bij verkoudheidsklachten de afspraak te annuleren of te verplaatsen. Ook vragen we u om niet te vroeg te komen. Wachten in de hal is op dit moment niet mogelijk.

De gemeente moet de identiteit vaststellen van iedereen die aangifte doet om opnieuw in Nederland te gaan wonen. Daarom moet u persoonlijk met uw identiteitsbewijs bij ons langskomen. Ook minderjarige kinderen moeten persoonlijk bij de aangifte aanwezig zijn.

  • Een geldig legitimatiebewijs, zoals paspoort of een identiteitskaart
  • Komt u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten? Dan hebt u een bewijs van uitschrijving nodig
  • Eventueel: overige originele gelegaliseerde en vertaalde buitenlandse documenten van uzelf en van uw kinderen, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten
  • Verhuist u naar een adres waar al iemand woont? Dan moet de hoofdbewoner toestemming geven dat u mag worden ingeschreven op dat adres.

    Toestemming geven (Inloggen met DigiD als hoofdbewoner)

    pdf Toestemming voor woonadres (PDF, 133.68 KB)

Geen

Uw Reactie
Uw Reactie