Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Junior financieel adviseur (sociaal domein)

Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. Voor ons cluster B&FPC zoeken wij een enthousiaste nieuwe collega in de functie van Junior financieel adviseur (sociaal domein)

Aantal uren: 32 I max. € 4.208,- bij 36 uur (schaal 9) I contract tijdelijk/vast I Individueel keuze budget 17,05%

Wat ga je doen?

Als junior financieel adviseur word je onderdeel van het cluster Belastingen, Financial Planning & Control (B&FPC). Je richt je voornamelijk op het Sociaal Domein. Het is jouw verantwoordelijkheid dat de juiste financiële informatie beschikbaar is, zodat de collega’s vanuit het primaire proces (Sociaal Domein, met de focus op WMO, Jeugdzorg en Participatie) op basis van jouw cijfers een onderbouwd beleid kunnen schrijven. Je hebt kennis van processen en kunt ook bijdragen om deze te verbeteren. Binnen het team ben jij medeverantwoordelijk voor alle producten van de begrotingscyclus voor het onderdeel Sociaal Domein. Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van managementinformatie voor het sociaal domein en alle planning- en control producten. Verder bouw je samen met je collega’s aan een goed werkend team en aan goede verbindingen en samenwerken met de clusters Maatschappelijke ontwikkeling en Uitvoering Sociaal Domein. 

Het team Beleid bestaat uit acht collega’s met ieder hun eigen specialisme, waaronder een senior financieel adviseur sociaal domein, waarmee je het meest zult samenwerken van de financials. Deze functie biedt jou de mogelijkheid om als junior financieel adviseur te ontwikkelen door te werken voor gemeente Noordoostpolder en zo de organisatie en de vakgebieden financiën en sociaal domein te leren kennen. Parallel combineer je dit met een ontwikkeltraject, afhankelijk van jouw huidige kennis, competenties, vaardigheden en ambitie. Als dat gewenst is, krijg je ook training op het vlak van persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit. 

Wie ben jij?

In deze uitdagende functie krijg je een grote mate van autonomie. Je toont initiatief, je zoekt verbindingen met jouw collega’s en je neemt anderen mee in jouw aanpak en de resultaten.

Voor deze functie is het belangrijk dat jij jezelf herkent in de volgende punten:

  • Je hebt een afgeronde opleiding (minimaal hbo-niveau) op het gebied van Bedrijfseconomie, Accountancy of Finance & Control - of een soortgelijke studie;
  • Je hebt affiniteit met de publieke sector en het sociaal domein lijkt je interessant;
  • Je bent sociaal tactisch en bent geïnteresseerd in politieke en bestuurlijke samenwerking;
  • Je brengt een dosis lef, creativiteit met je mee en je bent ondernemend ingesteld.

Wat kun je van ons verwachten?

In  de eerste plaats een enthousiast team collega’s, betrokkenheid, humor en een mooie kans om je te ontwikkelen in jouw vakgebied. Daarnaast bieden we de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 4.208,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 9);
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen;
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Voor wat betreft de inhoud van de functie kun je contact opnemen met René Stigt, Manager B&FPC. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 23. 

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Tjeerd Olthof, Adviseur HR via telefoonnummer 06 18 10 57 88. Je vragen kun je ook stellen via hr@noordoostpolder.nl

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure. Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern open.
Deze vacature staat open zolang hij online staat.

 

Werken voor de Noordoostpolder
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.