Klantmanager Inkomen
Inwoners van onze gemeente komen bij ons voor ondersteuning omdat zij niet direct aan het werk kunnen. Ben jij op zoek naar een baan waarbij je deze inwoners kunt helpen? Als klantmanager inkomen lever je maatwerk, waarmee jij ervoor zorgt dat mensen weer op eigen benen kunnen staan én meedoen in de maatschappij. Je beschikt over goede rekenvaardigheid en juridische kennis, maar je bent je ook bezig met het sociale aspect. Lijkt jou deze combinatie wel iets, solliciteer dan op de functie van Klantmanager Inkomen.
Uren per week |
32-36 uur |
Salarisniveau |
max. € 4.537,- |
IKB |
17,05 % |
Contract |
tijdelijk, met uitzicht op vast |
Dit vind je leuk om te doen
Jij bent dé professional die alles weet over aanvragen voor levensonderhoud binnen de Participatiewet en IOAW. Je voert taken uit die betrekking hebben op het beoordelen en afhandelen van aanvragen en mutaties in het kader van de Participatiewet en IOAW. Jij kunt binnen de kaders van de wet- en regelgeving - als het nodig is - maatwerk leveren.
De werkzaamheden houden in dat je persoonlijk contact hebt met inwoners tijdens de aanvraag- en onderzoeksfase en aanvragen levensonderhoud. Je geeft voorlichting en je kunt inwoners – als dit nodig is - doorverwijzen naar gespecialiseerde hulpverleningsinstanties.
Je onderzoekt, adviseert en stelt rapportages en beschikkingen op betreffende (voortzetting van) uitkeringen en/of voorzieningen. Regelmatig stem je daarbij af met de klantmanager participatie.
Je hebt een belangrijke signalerende functie naar je directe collega’s van het cluster. Je draagt zorg voor de kwaliteit van onderzoeken. Je brengt zelfstandig rapportages en adviezen uit over de rechtmatigheid van uitkeringen aan inwoners.
Je komt in een enthousiast en gedreven team, waarin de samenwerking en onderlinge betrokkenheid groot is. Het team Participatie bestaat naast de teamleider en klantmanagers inkomen uit: klantmanagers participatie, medewerkers (uitkering)administratie en terugvordering, fraudepreventiemedewerkers en medewerkers kwaliteit.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.
HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?
Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!
Dit breng je mee
- Een Hbo-diploma (bij voorkeur SJD) aangevuld met ruime en parate kennis van sociale wet- en regelgeving, vooral de Participatiewet en IOAW.
- Je kunt deze kennis adequaat en met juridisch inzicht, toepassen.
- Je hebt ervaring met het voeren van (confrontatie) gesprekken.
- Als je bekend bent met de Suite, heb je een streepje voor.
Dit bieden we jou
Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent.
Daarnaast:
- Een salaris van maximaal € 4.537 ,- bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband.
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
- Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
- Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
- Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag.
- Onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen.
- Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Bert Scholing, teamleider Participatie, telefoonnummer 06 22 63 43 91.
Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de knop “solliciteren”.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Deze vacature staat open zolang hij online staat.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Vragen? Neem contact op met
Assistent Recruiter |
Sanne Lageveen |
☎ telefoonnummer |
|
|