Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder

Klantmanager WMO

Het team WMO van de gemeente Noordoostpolder is op zoek naar een ervaren, stressbestendige en slagvaardige klantmanager WMO.

Medewerkers gemeente Noordoostpolder
Uren per week28 - 36 uur
Salarismax. € 4.998,-
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit ga je doen

Inwoners van de gemeente Noordoostpolder met een vraag of probleem melden zich bij het Sociaal Loket. Als blijkt dat zelfstandig wonen of actief meedoen in de samenleving lastig is en er niet direct een oplossing voor wordt gevonden, dan wordt er een melding aangemaakt voor de klantmanager Wmo. Jij pakt deze meldingen op en gaat op huisbezoek. Je onderzoekt samen met de inwoner wat de best passende ondersteuning is en volgt hierbij het ‘stappenplan zorgvuldig onderzoek’ van de CRvB. Je stelt een ondersteuningsplan op en zorgt ervoor dat de afgesproken hulp ook daadwerkelijk wordt ingezet en geëvalueerd. Je bent alert op signalen van bredere problematiek en weet wanneer doorverwijzing naar andere professionals nodig is.

Een nieuwe en belangrijke taak is het doen van onderzoek als inwoners melden dat zij een indicatie willen voor beschermd wonen - een uitbreiding van het werkveld die mede aanleiding is voor deze vacature. 

Met jouw kennis over de Wmo, juridische inzicht en sociale vaardigheden weet je maatwerk te leveren dat recht doet aan de situatie van de inwoner én aan de publieke middelen. Je werkt nauw samen met collega's binnen het sociaal domein en externe partners en draagt actief bij aan het verbeteren van processen en dienstverlening.

Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Dit bieden wij

inspirerende werkomgeving waarin jouw talent ertoe doet:  

  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling - via opleidingen, trainingen en coaching investeer je in jezelf én in de toekomst van onze gemeente;
  • Een ruim salaris afhankelijk van je kennis en ervaring tot maximaal € 4.998,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 9);
  • Een aantrekkelijk Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Jij bepaalt: extra inkomen, meer verlof of investeren in je ontwikkeling;
  • Een solide pensioenregeling via ABP, waarbij wij 70% van de premie voor onze rekening nemen; 
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer voor woon-werkverkeer;
  • Een moderne werkplek met een laptop en mobiele telefoon van de zaak;
  • Flexibel werken in overleg, onafhankelijk van tijd en plaats. Werk je thuis? Dan ontvang je een vergoeding van € 3,- per dag;
  • Zekerheid met perspectief,  je start met een jaarcontract, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband.  
Je komt bij het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD)

Het cluster bestaat uit een aantal teams. Elk team wordt aangestuurd door een teamleider. Het team WMO bestaat uit een teamleider en 13 klantmanagers WMO. Het WMO is opgesplitst in twee teams waarin het ene team alle aanvragen rondom voorzieningen oppakt en het andere team alle ambulante aanvragen. Voor dit laatste team zoeken wij een nieuwe collega.

Het cluster USD kenmerkt zich door een klantgerichte aanpak, wij zijn instaat vraaggericht te werken en ook transparantie staat bij ons hoog in je vaandel. Zijn dit kenmerken die helemaal bij jou passen? Dan pas jij zeker thuis in ons cluster!

Solliciteren naar deze baan

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met de teamleider, Janice van Nieuwenhuizen. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 80.

Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op Gabe of Sanne van het team recruitment via recruitment@noordoostpolder.nl

Enthousiast geworden?
Solliciteer dan op een manier die bij jou past via recruitment@noordoostpolder.nl.

Kom je bij ons werken, dan vragen we een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.

Deze vacature staat open zolang hij online staat.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl