Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Kwaliteitsadviseur documentaire informatievoorzieningen

Bij het cluster Advies zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsadviseur documentaire informatievoorzieningen.

Uren per week24 uur
Salarisniveaumax. € 5.621,-
IKB17,05 %
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit is de functie

Als Kwaliteitsadviseur DIV adviseer je over, ontwikkel je beleid voor en lever je een belangrijke bijdrage aan onze documentaire informatievoorziening. Je werkt nauw samen met onze gemeentearchivaris aan de verbetering van onze informatiehuishouding. Je bent een belangrijke schakel tussen de archivaris en de organisatie voor implementatie van onze strategische kaders. Je denkt proactief mee en komt met voorstellen om beleid te verbeteren en aan te passen aan de nieuwste ontwikkelingen, zoals de nieuwe Archiefwet.

Dit vind je leuk om te doen

  • Adviseren en ondersteunen van directie, management en de medewerkers vanuit het perspectief van de documentaire informatievoorziening.
  • Het beleid en ons handboek vervanging up-to-date houden en uitdragen.
  • De regie pakken bij het jaarlijkse Interbestuurlijk Toezicht (IBT) traject voor Archieven.
  • Op basis van ons kwaliteitssysteem archieven de informatiehuishouding periodiek toetsen.
  • Knelpunten signaleren en adviseren over mogelijke oplossingen.
  • Initiëren en deelnemen aan (interne/externe) overlegverbanden en daarbij binnen aangegeven kaders de standpunten van de gemeente uitdragen.
  • Adviseren bij of leiden van projecten op het gebied van informatievoorzieningen.
  • Adviseren en begeleiden van selectie- en aanbestedingstrajecten voor (documentaire) informatiesystemen.

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Je bent een mens- en resultaatgerichte collega en je beschikt daarnaast over de kennis en kunde die nodig is om deze functie uit te voeren:

  • je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
  • je hebt aantoonbaar ervaring en affiniteit met het vakgebied van de (documentaire) informatievoorziening en je hebt een heldere visie op de ontwikkelingen binnen het documentaire vakgebied;
  • je hebt een tactvolle, overtuigende stijl van adviseren en beschikt uiteraard over uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • je hebt aantoonbaar ervaring met het werken in een complexe en politiek-bestuurlijke omgeving;
  • je hebt een praktische, flexibele en doelgerichte instelling;
  • je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;
  • je kunt goed prioriteiten stellen en je kunt bedrijfsprocessen overzien.

Wij bieden je een team met professionals, een team dat altijd de samenwerking zoekt en elkaars expertise benut. We vragen veel maar er staat ook veel tegenover. In ieder geval prima secundaire arbeidsvoorwaarden en een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt. 

Daarnaast:

  • ruimte voor groei en ontwikkeling;
  • een salaris van maximaal € 5.621,- (schaal 10A) bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
  • goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • deelname aan de pensioenregeling van het ABP;
  • een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer;
  • variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag;
  • onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen;
  • een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

De functie is ondergebracht binnen het bureau Bedrijfsvoering strategie en control, waar onafhankelijke adviserende en controlerende functies onderdeel van zijn. De medewerkers van dit bureau helpen gevraagd en ongevraagd directie en management in hun missie om de bedrijfsvoering in de breedste zin van het woord ‘goed voor elkaar’ te hebben.

Wil je meer weten?

Heb je nog vragen over de functie of de afdeling dan kun je contact opnemen met Petra Boekhout, teamleider Bedrijfsvoering & Control, zij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 48 of Donna Plugge, Gemeentearchivaris en zij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 34.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt?

Solliciteer dan snel! Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”. 

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl