Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Kwaliteitsmedewerker Burgerzaken

Het Klant Contact Centrum van de gemeente Noordoostpolder is op zoek naar een stevige, ervaren en slagvaardige Kwaliteitsmedewerker Burgerzaken.

Uren per week32 - 36 uur
Salarisniveaumax. € 4.752,-
IKB17,05 %
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Het team burgerzaken van de gemeente Noordoostpolder is in ontwikkeling. Daarmee verandert ook de rol van onze kwaliteitsmedewerkers. Wij zoeken per direct een stevige, georganiseerde kwaliteitsmedewerker die weet wat er speelt en nodig is en daar proactief een signalerende en adviserende rol in kan pakken.

Als kwaliteitsmedewerker burgerzaken ben je de spin in het web van het team burgerzaken. Je werkt intensief samen met de andere medewerkers binnen team kwaliteit, de klantmanagers burgerzaken en de medewerkers van de frontoffice. Bij burgerzaken is geen dag hetzelfde. Als je op zoek bent naar een veelzijdige, verantwoordelijke functie in een team waar kwaliteit centraal staat, dan zijn wij op zoek naar jou!

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

  • Je neemt het initiatief om te zorgen dat werkprocessen, procedures en werkinstructies up-to-date zijn. Wijzigingen in wet- en regelgeving maar ook kansen om slimmer te werken, neem je hierin mee. Het is voor jou vanzelfsprekend dat je hierbij aan de voorkant afstemt en samenwerkt met jouw collega’s.
  • Je vertaalt relevante ontwikkelingen binnen het vakgebied naar de uitvoering en je adviseert het management over de nodige aanpassingen in het huidige beleid.
  • Je voert kwaliteitscontroles uit, herstelt eventuele fouten en zorgt dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld.
  • Je voert jaarlijks de zelfaudit uit op het gebied van reisdocumenten en BRP en je onderneemt proactief actie naar aanleiding van eventuele verbeterpunten uit de zelfevaluatie.
  • Je beoordeelt verzoeken van collega’s en/of derden om persoonsgegevens uit de BRP te verstrekken. Ook neem je daarin onderbouwd besluiten.
  • Je geeft uitvoering aan en actualiseert de Privacy verordening en het Privacyreglement.
  • Je adviseert over informatiebeveiliging van de gemeentelijke voorziening en de waardedocumenten (reisdocumenten en rijbewijzen) en je houdt toezicht op de naleving van beveiligingsmaatregelen en – procedures.
  • Samen met jouw collega kwaliteitsmedewerker verwerk je dagelijks het berichtenverkeer, controleer je periodiek persoonslijsten in de BRP en beoordeel je aanvragen voor briefadressen.
  • In afstemming met de klantmanagers worden complexe cases, die kunnen leiden tot bezwaar of beroep, door jou opgepakt.

In het Klant Contact Centrum (KCC) werken ruim 50 medewerkers binnen de verschillende vakgebieden: Receptie & Telefonie, Woonloket, Sociaal loket, Financieel loket, Procesbegeleiders, Webteam en Burgerzaken.

Inwoners en ondernemers hebben via de telefoon, balie, e-mail of social media dagelijks contact met onze medewerkers. Het zijn belangrijke ingangen voor onze brede dienstverlening. Dat betekent dat bereikbaarheid en kennis van onze processen belangrijk zijn om goed te kunnen helpen.

  • Je hebt specialistische kennis van de BRP en je bent bereid hier, indien nodig, een aanvullende opleiding voor te volgen.
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring met de werkzaamheden binnen Burgerzaken zoals beschreven in het kopje ‘’Dit vind je leuk om te doen’’.
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden en zowel schriftelijk als mondeling communiceer je uitstekend.
  • Vanuit jouw ervaring heb je een duidelijk beeld van de rol van kwaliteit, hiermee help je bij de verdere ontwikkeling van burgerzaken.
  • Het aanpassen en toegankelijk beschrijven van werkprocessen gaat je makkelijk af en je bent hierdoor goed in staat om wet- en regelgeving te vertalen naar de praktijk.
  • Samenwerken binnen het team vind je belangrijk en je betrekt de collega’s tijdig en proactief bij veranderingen in wet- en regelgeving maar ook als je signaleert dat verbeteringen nodig zijn.
  • Je bent vraagbaak voor collega’s vanuit jouw ervaring en specialisme.
  • Je denkt in oplossingen en schroomt niet om, waar nodig, ook buiten de gebaande paden te handelen.

Als je meerdere talen spreekt is dat een pré.

  • Een salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband.
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB bied je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
  • Ruimte voor groei en ontwikkeling, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk.
  • In eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Flexibele werktijden.
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP.
  • Beëdiging door de rechtbank in de functie van ambtenaar van de burgerlijke stand.

Wil je meer weten?

Daniëlle Schipper, Teamleider KCC, kan je alles vertellen over deze functie. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 13 32 68 78.

Enthousiast geworden?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl