Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Manager Klant Contact Centrum

Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Samen zijn we volop in ontwikkeling en leveren we een waardevolle bijdrage voor onze inwoners, maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven. Pas jij bij de gemeente Noordoostpolder?

Reactietermijn verstreken

Aantal uren: 32-36 I max. € 6.616,- bij 36 uur (schaal 13) I IKB 17,05% I contract tijdelijk/vast

In het cluster Klant Contact Centrum (KCC) wordt de dienstverlening voelbaar. Inwoners, ondernemers  en instellingen hebben via de balie, telefoon, e-mail of social media dagelijks contact met onze collega’s. In het cluster werken ruim 50 collega’s aan waardevolle dienstverlening voor onze inwoners, vanuit hun eigen kracht en expertise. Daarbij wordt gefaciliteerd, gecoacht en situationeel leiding gegeven door twee teamleiders. De expertise van het cluster is breed en bestaat uit collega’s die werken voor het Woonloket, Sociaal Loket, Webteam, Burgerzaken, Telefonie/Receptie of als Procesbegeleider.

Wat ga je doen?

De instroom van arbeidsmigranten, toenemende (energie)armoede, veranderende wet- en regelgeving en de krappe arbeidsmarkt vragen van het KCC een andere manier van werken en organiseren. Het KCC sluit de dienstverlening zoveel mogelijk aan bij de behoeftes en verwachtingen van inwoners, ondernemers en instellingen. Daarom digitaliseren we waar mogelijk en waar dat nodig is, organiseren we de dienstverlening op maat. Daarnaast werken we steeds meer procesgericht en vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid.

Als manager geef jij leiding aan de visie en ontwikkeling van het cluster. Je hebt scherp welke ontwikkelingen er spelen en welke interventies nodig zijn om groei van onze collega’s en dienstverlening te versterken. Daarbij werk je nauw samen met de teamleiders, waarmee je spart en die je waar nodig faciliteert en coacht. Wanneer nodig bied je ze de helpende hand ten aanzien van bijvoorbeeld ontwikkel- of personele vraagstukken.


Ook heb je nauw contact met je collega managers, directie en het bestuur. Daarbij stem je de visie en ontwikkeling van je cluster af op de organisatieambities en de vragen uit de samenleving.

Wie ben jij?

Wij zoeken een daadkrachtige manager met visie, die vanuit integraal en situationeel leiderschap richting kan geven aan de ontwikkeling van het cluster. Daarbij geef je collega’s het vertrouwen, de verantwoordelijkheid en handvatten om zich verder te ontwikkelen. Je geeft situationeel leiding en stelt de juiste prioriteiten. Daarnaast vragen we het volgende:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau;
  • Je hebt aantoonbare leidinggevende ervaring. Ervaring in het werken bij een gemeente is niet noodzakelijk. Wel ben je in staat om je deze materie snel eigen te maken;
  • Door jouw ervaring en mensenkennis herken je snel situaties die aandacht vragen. Zowel in je contact met bestuur, directie- en collega managers als in je eigen team. Je weet, wanneer nodig, de juiste interventies in te zetten;
  • Je stimuleert zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en regie en open en duidelijke communicatie op elk niveau. Hierin geef je zelf het goede voorbeeld;
  • Je hebt ervaring met het verder ontwikkelen van mensen en processen;
  • Je hebt kennis van de ontwikkelingen op het terrein van dienstverlening binnen een KCC (pré).

Wat kun je van ons verwachten?

In  de eerste plaats een enthousiast team collega’s, fijne samenwerking, betrokkenheid en ruime ontwikkeling. Daarnaast bieden we de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.616,- bruto (schaal 13 cao Gemeenten), afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring; bij een 36-urige werkweek.
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie;
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen;
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk;
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Voor wat betreft de inhoud van de functie kun je contact opnemen met: Yvonne van der Sluis via 06 48 13 47 13.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Ina Koekoek,  Adviseur HR via telefoonnummer 06 48 13 46 51 . Je vragen kun je ook stellen via hr@noordoostpolder.nl

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt?
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren.

Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure. Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Werken voor de Noordoostpolder
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Reactietermijn verstreken