Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Manager Uitvoering Sociaal Domein

Voor het cluster Uitvoering Sociaal Domein zijn we op zoek naar een Manager Uitvoering Sociaal Domein.

Aantal uren 32-36 | max. € 6.616,- bij 36 uur (schaal 13) | IKB 17,05% | contract tijdelijk/vast

Wie zoeken wij?

Jij staat voor een sociaal en vitaal Noordoostpolder en gaat voor een vlekkeloze uitvoering in het sociaal domein! Jij bent een manager die gelooft in de kracht van de samenleving en je hebt duidelijke visie op de ontwikkelingen in het zorglandschap. Als geen ander ben jij in staat om jouw cluster zo te organiseren dat de burger geholpen wordt wanneer deze een vraag heeft. In het cluster werken momenteel circa 90 medewerkers, verdeeld in drie teams: Jeugd, Wmo en Participatie. Daarnaast is er een Bedrijfsbureau.

Wat ga je doen?

De manager van het cluster geeft richting, zorgt voor prioritering en voor verbinding binnen het cluster en met de andere clusters, de directie en de partners in het veld. Je weet de vertaling te maken van het Beleidsplan Sociaal Domein naar de uitvoering en bespreekt periodiek met de teamleiders de visie en de kaders waarbinnen gewerkt wordt, het organisatiebeleid en het functioneren van het team. Je geeft samen met de teamleiders vorm en inhoud aan de ontwikkeling van het cluster waarin je streeft naar continue verbeteren. Je vervult een rol in het managementteam, niet alleen als vertegenwoordiger van het cluster, maar ook om samen de ontwikkelstrategie voor de organisatie vorm te geven.

Jouw profiel

We zoeken een  krachtige manager die kan vertrouwen dat de teamleiders en medewerkers de inhoud voor hun rekening nemen. Iemand die is gericht op de ontwikkeling van het cluster, communicatief sterk is en aandacht heeft voor de medewerkers. Naast je taak binnen je cluster heb je een sterke rol in het managementteam en draag je bij aan de ontwikkeling van de organisatie. Daarbij breng je voldoende zakelijkheid mee om de gestelde doelen voor het cluster te bewaken. Je brengt strategische en veranderkundige denkkracht in en kan dit vertalen naar een heldere koers voor het cluster.

Jouw competenties

Je bent een leidinggevende met visie. Je geeft vanuit vertrouwen ruimte en laat taken daar waar ze horen. Je kijkt verder dan de dag van morgen en brengt balans vanuit overzicht en senioriteit. Je hebt een inspirerende en coachende stijl van leidinggeven. Je bent een verbinder en je weet als geen ander hoe belangrijk het samenspel tussen jouw cluster en de andere clusters is. Je weet medewerkers en de organisatie daarin mee te nemen. Je bent een strategisch gesprekspartner voor collega-managers, directie en het bestuur. Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en hebt inhoudelijke affiniteit met het sociaal domein.

Wat bieden wij jou

Wij bieden je een team met professionals, een team dat altijd de samenwerking zoekt en elkaars expertise benut. We vragen veel maar er staat ook veel tegenover. In ieder geval prima secundaire arbeidsvoorwaarden en een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt.

We bieden:

  • Een salaris van maximaal € 6.616,- bruto per maand (schaal 13) bij een fulltime dienstverband
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk
  • Een laptop en mobiele telefoon worden door de gemeente in bruikleen verstrekt
  • Een werkweek met flexibele werktijden
  • Mogelijkheden om thuis te werken, hiervoor ontvang je een thuiswerkvergoeding
  • Een ABP-keuzepensioen
  • Uitstekende verlofregelingen
  • Een aantrekkelijk opleidingsprogramma.

Wil je meer weten over deze functie?

Frederike Gossink, Interim Manager USD, kan je alles vertellen over deze functie. Zij is bereikbaar op telefoonnummer 06 38 20 17 56.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Marja Snel-Kroeze adviseur HR, via telefoonnummer 06 13 32 97 36.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button "solliciteren".

Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Deze vacature staat open zolang hij online staat.

Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.