Medewerker bestuurssecretariaat
Krijg jij er energie van om het bestuur en directie te ondersteunen, adviseren en ontzorgen? Heb je een klantgerichte instelling, ben je flexibel, houd je van dynamiek waarbij je snel kunt schakelen? Bewaar je het overzicht en beschik je over een gezonde dosis humor? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou! Het team Secretariaat is op zoek naar een Medewerker bestuurssecretariaat.
Uren per week |
32-36 uur |
Salarisniveau |
max. € 3.612,- |
IKB |
17,05 % |
Contract |
tijdelijk, met uitzicht op vast |
Dit vind je leuk om te doen
Het werkterrein speelt zich af in een dynamische omgeving dichtbij het bestuur en de directie. Het bestuurssecretariaat bestaat uit drie medewerkers. Zij ondersteunen de burgemeester, wethouders en twee directieleden. Samen wordt gezorgd voor een dagelijkse bezetting en waar nodig vervang je elkaar.
Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- complex agendabeheer
- schriftelijke en mondelinge communicatie met interne en externe contacten
- het verrichten van representatieve taken
- het organiseren van vergaderingen (intern en extern)
- ondersteunen bij de organisatie van bijeenkomsten
- signaleren van knelpunten in werkprocessen en het doen van verbetervoorstellen
- ondersteunen van 2 wethouders.
Werken bij de gemeente is leuk!
Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.
Dit is het team
Het team Secretariaat maakt onderdeel uit van het cluster Interne Dienstverlening. In dit cluster faciliteren en ontzorgen wij onze organisatie op een breed scala van terreinen. Dat doen we met veel inzet en passie, in fijne sfeer, goede onderlinge samenwerking en met grote betrokkenheid bij elkaar en bij de organisatie. Flexibel, klantgericht en toegankelijk; dat zijn de belangrijkste kenmerken van de medewerkers van het cluster. Het team Secretariaat verzorgt de ondersteuning van het college van B&W, directie en management voor wat betreft secretariële taken. Ook wordt vanuit dit team ondersteuning verleend aan projectgroepen en enkele specialistische vakgebieden in de organisatie. Dat doen we met 12 medewerkers, op professionele wijze en in goede samenwerking.
Dit breng je mee
- Je hebt een secretariële opleiding op MBO+/HBO-niveau.
- Je bent dienstverlenend ingesteld, kunt goed plannen en organiseren, bent stressbestendig en kunt goed omgaan met een deadline.
- Je bent het visitekaartje van het bestuur en de directie.
- Je kunt op een prettige manier communiceren, je hebt een open houding naar de collega’s van de organisaties en kunt goed samenwerken.
- je hebt gevoel voor politieke verhoudingen.
- je beheerst de Nederlandse taal uitstekend.
- je bent proactief en je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
- een sterke mate van flexibiliteit is een must: het bestuurssecretariaat moet overdag fysiek bemenst zijn. Uitgangspunt is dat de medewerkers van het bestuurssecretariaat op de met hen afgesproken dagen/uren aanwezig zijn, maar dat in het geval van ziekte of verlof van een collega van je verwacht wordt bij te springen.
- ervaring met het (digitale) besluitvormingsproces van directie en het college van B&W is een pré.
Je hebt een filterfunctie: je bepaalt aan de hand van prioriteit en urgentie of contact (telefonisch / persoonlijk) noodzakelijk is en koppelt terug. Het bestuur en de directie spreken en/of ontvangen mensen uit alle geledingen van de maatschappij, zoals: inwoners, organisaties van lokaal belang, maatschappelijke organisaties, lokale ondernemingen enz. Het is belangrijk om gevoel te hebben voor onderlinge verhoudingen. Flexibiliteit, daadkracht, pro-activiteit, discretie, verantwoordelijkheidsgevoel en accuratesse zijn van groot belang.
Het gaat om een zelfstandige functie, waarin je belast wordt met de hectiek van alledag. Verder is het belangrijk dat je goed kunt prioriteren, waarbij politieke sensitiviteit een must is. Het bestuur en de directie moeten als het ware blind kunnen vertrouwen op de ondersteuning van de medewerkers.
Dit bieden we jou
- Ruimte voor groei en ontwikkeling.
- Een bruto maandsalaris van € 3.612,- maximaal bruto per maand (schaal 7 cao gemeenten), afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring; bij een 36-urige werkweek.
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
- Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen.
- Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
- Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
- Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie?
Neem dan contact op met Linda Heupink, teamleider Secretariaat en DIV. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 22 64 01 97.
Enthousiast geworden?
Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.
Vragen? Neem contact op met
Assistent Recruiter |
Sanne Lageveen |
☎ telefoonnummer |
|
|