Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Medewerker financiële administratie

Heb jij dit jaar een opleiding economie afgerond op mbo-4-niveau en wil je je verder ontwikkelen? Wij heten je van harte welkom als medewerker op het cluster Belastingen & Financial Planning en Control (B&FPC) in de functie van medewerker financiële administratie

Aantal uren 36 | max. € 3.301,- bij 36 uur (schaal 7) | contract tijdelijk/vast | IKB 17,05%

Dit ga je doen

Samen met jouw collega’s ben je mede eindverantwoordelijk voor de financiële verslaglegging. Dit betekent dat je zorgt voor diverse financiële administratieve werkzaamheden. Bijvoorbeeld het controleren van gegevens, als het nodig is corrigeren en verbanden leggen met andere gegevens.

Je verwerkt mutaties in administraties, zoals de centrale boekhouding. Dit houdt in: het verifiëren en controleren van rekeningen en het verrichten van boekingen.

Je adviseert, ondersteunt en verzorgt informatie aan het management. Daarnaast ben je een vraagbaak voor medewerkers en je zoekt kredietbeheerders actief op om samen een oplossing te vinden als je onregelmatigheden vindt.

Dit breng je mee

Uiteraard verwachten we dat je beschikt over de kennis en kunde die nodig is om deze werkzaamheden uit te voeren. Of dat je je deze snel eigen weet te maken.

Wij denken hierbij aan:

  • Een afgeronde opleiding op mbo-4 (hbo is ook welkom) bedrijfseconomie
  • Je krijgt hier de gelegenheid het diploma MBA te halen
  • Werkervaring in een soortgelijke functie is een pré
  • Jij maakt het mede mogelijk dat managers, ‘inkopers’ en financiële medewerkers eenvoudig en snel inzicht hebben hoe het er financieel voor staat. Jij draagt bij aan het behalen van hun plannen en resultaten.

Je hebt een dienstverlenende instelling. Je vindt het leuk om samen met anderen te werken en om de organisatie in te gaan om collega’s te helpen vanuit jouw expertise.

Na een gedegen inwerkperiode kun je jouw takenpakket zelfstandig uitvoeren. Je bent nauwkeuring en hebt oog voor details. Jou ontgaat niet zomaar iets!

Dit is het cluster

B&FPC is verantwoordelijk voor de gemeentelijke belastingen, planning & control producten, het financieel adviseurschap, financiële toetsing van beleidsvoorstellen en de financiële administratie en invordering. Het cluster is onderverdeeld in drie teams. Deze functie behoort tot het team Financiële Administratie en Invordering. Dit team bestaat uit een enthousiaste coördinator en zes even enthousiaste medewerkers. Kortom: een team waar je graag deel van wilt uitmaken!

Dit bieden wij

Een plezierige werkomgeving waar er ruimte is voor eigen inbreng en waarin jij iets toevoegt waar we allemaal blij en beter van worden. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, prettige collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte, zodat jij je kunt ontwikkelen en doen waar je goed in bent.

Daarnaast:

  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 3.301,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 7, aanloopschaal 6 voor een starter)
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%, dat vrij te besteden is aan extra inkomen, verlof of studie
  • Onze organisatie kent 21 verlofdagen. Het IKB maakt het mogelijk om maximaal 4 weken bij te kopen
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten voor het woon-werkverkeer en een thuiswerkvergoeding van € 2,- netto per dag
  • Variabele werktijden (vrijheid in gebondenheid) afgestemd op de dienstverlening en samenwerking, en gedeeltelijk de mogelijkheid om thuis te werken
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar; deze kan na 1 jaar bij goed functioneren omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Deelname aan de pensioenregeling bij het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Voor wat betreft de inhoud van de functie kun je contact opnemen met René Stigt, manager B&FPC. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 23.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Ina Koekoek, adviseur HR, via telefoonnummer 06 48 13 46 51.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel!

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.