Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder

Medewerker service & veiligheid

Ben je van nature vriendelijk, gastvrij en maak je makkelijk verbinding met mensen? Heb je daarnaast ook het vermogen om met weerstand of mondige mensen om te kunnen gaan en ben je in staat om de veiligheid te waarborgen voor bezoekers van ons gemeentehuis en voor onze collega's? Dan komen we graag met jou in gesprek!

Bij het Klant Contact Centrum (KCC) zijn wij op zoek naar een Medewerker service & veiligheid.

Medewerker gemeente voor het Nationaal Binnenvaartmonument
Uren per week16 - 36 uur
Salarismax. € 3.661,-
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit vind je leuk om te doen

Service

In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor bezoekers van ons gemeentehuis en wellicht in de toekomst ook voor onze locatie op De Deel in Emmeloord. Je ontvangt en begroet bezoekers op gastvrije wijze en je zorgt ervoor dat iedereen zich welkom voelt. Je hebt uitstekende sociale vaardigheden en weet precies hoe je mensen (pro)actief moet aanspreken. Je kent en herkent situaties waarbij iemand ongevraagd hulp nodig heeft. Je werkt nauw samen met de collega van de receptie. Bij een wachtrij ontlast je de receptie en help je onze bezoekers zo snel en accuraat als mogelijk. Waar nodig ondersteun je ook bij de uitgifte van reisdocumenten en rijbewijzen.

Met jouw opmerkzaamheid en inlevingsvermogen zorg je ervoor dat iedere bezoeker zich gehoord, gezien en begrepen voelt. Als laatste vind je het ook niet erg om af en toe de handen uit de mouwen te steken en zorg je ervoor dat de hal en aangrenzende vergaderkamers netjes opgeruimd blijven.

Veiligheid

Naast de rol van servicemedewerker ben je ook in staat om de veiligheid van bezoekers, collega's en de omgeving te waarborgen. Je bent zichtbaar en je beschikt over de competenties om potentiële problemen met bezoekers tijdig te signaleren. Je grijpt in bij ongewenst gedrag en/of agressie en je raakt niet snel van slag als iemand met stemverheffing praat, scheldt of dreigende taal uit. Juist dan kan jij de rust bewaren, de situatie analyseren en treed je de-escalerend op.  

Als het onverhoopt toch gebeurt dat een situatie escaleert of dreigt te escaleren dan werk je samen met het interventieteam. Het interventieteam bestaat, naast jou, uit getrainde collega's die werkzaam zijn in het gemeentehuis of locatie De Deel. Zij kunnen opgeroepen worden als het nodig is. Het doel van het interventieteam is om meldingen agressie en geweld te de-escaleren.

Aan het einde van je dienst maak je een kort verslag in het logboek, zodat jouw collega's kunnen zien wat er die dag is gebeurd en wat belangrijk is om te weten. De sleutel tot succes is de naadloze samenwerking tussen de medewerker service & veiligheid, de collega’s van de receptie en het interventieteam.

Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Dit breng je mee

Klantcontact is je op het lijf geschreven. Je bent gastvrij en maakt gemakkelijk verbinding met bezoekers. Je bent oprecht geïnteresseerd in mensen en je hebt het vermogen om je aan te passen aan het type klant waarmee je in gesprek bent. Je staat stevig genoeg in je schoenen en kan met mondige klanten en agressie omgaan. Je hebt oog voor de veiligheid van onze bezoekers en collega’s. Je houdt van dynamiek en afwisseling want geen werkdag is hetzelfde!

Daarnaast vragen wij het volgende: 

  • Je hebt een relevante opleiding afgerond op minimaal Mbo 3-niveau.
  • Je bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief sterk, je beheerst de benodigde gesprekstechnieken (de-escalatie) zowel in de Nederlandse als de Engelse taal.
  • Je luistert goed en kunt goed doorvragen.
  • Je bent beschikbaar op maandagavond tijdens onze avondopenstelling. Daarnaast werk je in een rooster waarbij je ook bereid bent om extra uren te werken als het nodig is.
  • je bent een natuurlijke drager van onze kernwaarden HALLO: je werkt met hartstocht, zoekt het avontuur, toont lef, bent leergierig en gelooft in de kracht van ontmoeten.
Dit is het Klant Contact centrum (KCC)

Met ruim 50 collega’s zijn wij er dagelijks voor inwoners, bedrijven, organisaties en ook voor gasten van de Noordoostpolder. Wij werken midden in de samenleving en hebben vaak direct en persoonlijk contact via alle mogelijke kanalen over uiteenlopende onderwerpen. Van een geboorteaangifte, huwelijk, inschrijving, verhuizing of paspoort (burgerzaken) tot allerlei vragen over bouwen en vergunningen (woonloket). Ook beantwoorden wij alle vragen over gezondheid, welzijn, werk, wonen, geldzaken, meedoen aan de samenleving of het opvoeden van kinderen (sociaal loket). Wat je vraag ook is aan de gemeente, wij zijn het eerste aanspreekpunt. Echt mensenwerk dus! Digitaal waar mogelijk, maar zeker ook persoonlijk waar nodig. Dat noemen wij Goed voor Elkaar!

Dit bieden we jou

Bij ons krijg je de ruimte om te groeien, te ontwikkelen én impact te maken. We bieden je een inspirerende werkomgeving waarin jouw talent ertoe doet:  

  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling - via opleidingen, trainingen en coaching investeer je in jezelf én in de toekomst van onze gemeente.
  • Een ruim salaris afhankelijk van je kennis en ervaring tot maximaal € 3.661, - bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 6 cao gemeenten). Dit salaris is inclusief de CAO-loonsverhoging van 1,85% per 1 oktober 2025.
  • Een aantrekkelijk Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Jij bepaalt: extra inkomen, meer verlof of investeren in je ontwikkeling.
  • Een solide pensioenregeling via ABP, waarbij wij 70% van de premie voor onze rekening nemen.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer voor woon-werkverkeer.
  • Een moderne werkplek met een laptop en mobiele telefoon van de zaak.
  • Flexibel werken in overleg– onafhankelijk van tijd en plaats. Werk je thuis? Dan ontvang je een vergoeding van € 3,- per dag.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met de optie tot verlenging naar onbepaalde tijd indien de pilot ‘Service & Veiligheid’ succesvol is en gecontinueerd wordt.
Solliciteren naar deze baan

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Daniëlle Schipper, teamleider KCC. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 13 32 68 78.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!

Solliciteer dan op een manier die bij jou past via recruitment@noordoostpolder.nl. Of stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 
Deze vacature staat open zolang hij online staat.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl