Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Programmamanager Klimaat & Energie

Het cluster Beleidsontwikkeling van de gemeente Noordoostpolder zoekt een Programmamanager Klimaat & Energie.

Aantal uren 32-36 | max. € 6.103,- 36 uur (schaal 12) | contract tijdelijk/vast | Individueel keuze budget 17,05%

De gemeente Noordoostpolder (ca. 50.000 inwoners) is op alle vlakken een interessante gemeente. We hebben mooie uitdagingen waar jij onderdeel van uit kan gaan maken. De gemeente Noordoostpolder is bijzonder te noemen. Een groot landelijk gebied met veel bedrijvigheid en diversiteit. Duurzaamheid is een onderwerp waar we niet omheen willen, we willen een bloeiende duurzame polder en daar kan jij verschil in maken. We hebben de ambitie om energieneutraal te zijn in 2030. We willen landbouw toekomstbestendig maken. We hebben een groot windmolenpark en we liggen als gemeente ook nog 3.70 meter onder NAP. Genoeg uitdaging! Duurzaamheid in een dergelijke omgeving is complex en dynamisch. Daarom willen we dit onderwerp ook onderbrengen in een programma waar jij leiding aan gaat geven!

Het cluster

Je komt te werken in het cluster Beleidsontwikkeling. Dit cluster maakt zowel het sociale als ruimtelijke beleid van de gemeente. Op het ruimtelijk gebied wordt het werk in de toekomst in twee programma’s opgepakt: Leefbaarheid & Wonen en Klimaat & Energie. Je zal dan als programmamanager veel samenwerken met de programmamanager Leefbaarheid en Wonen, jullie zorgen samen voor verbinding in de verschillende onderwerpen.

Dit ga je doen

Als programmamanager ga jij invulling geven aan het programma klimaat en energie. Jij weet wat er moet gebeuren en wie je daarbij nodig hebt. Jij vertaalt de agenda naar een integraal programma. Jij verbindt de strategie met uitvoering, buiten met binnen en organisatie met politiek en bestuur. Je start met het opstellen van een plan van aanpak en een bijbehorend formatieplan. Daarnaast geef je advies over hoe dit programma vorm moet krijgen en welke consequenties dit heeft voor verschillende partijen. Op grote lijnen ben jij bezig met:

  • Opzetten en inrichten van het nieuwe programma Klimaat & Energie
  • Managen van het programma
  • Samen met de inhoudelijk experts werken aan bestaande en nieuwe ambities voor het brede thema Duurzaamheid
  • Samenwerking zoeken met andere clusters
  • Verankeren van duurzaamheid binnen de gemeentelijke organisatie
  • Adviseren over inzet mensen en middelen
  • Adviseren van college, management en directie.

Dit breng je mee

Je beschikt over een afgeronde hbo of wo opleiding. Je hebt ervaring als projectleider of programmamanager. Uit jouw cv blijkt vanzelfsprekend een duidelijke affiniteit met het onderwerp duurzaamheid. Je bent communicatief sterk en een echte teamspeler. Als je ervaring hebt in een overheidsorganisatie is dat een pré. 

Dit bieden wij

  • Een team met fijne collega’s en ruimte voor groei en ontwikkeling
  • Een salaris van maximaal € 6.103,- bruto per maand (schaal 12) bij een fulltime dienstverband
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Arend van Dijk, manager Beleidsontwikkeling kan je alles vertellen over deze functie. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 18 10 58 58.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Marja Snel-Kroeze, Adviseur HR, op telefoonnummer 06 13 32 97 36.

Ben jij de persoon die we zoeken?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button "solliciteren".

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.
Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.

Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.