Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Senior adviseur (verbijzonderde) interne controle

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. Voor ons cluster B&FPC zoeken wij een enthousiaste nieuwe collega in de functie van Senior adviseur (verbijzonderde) interne controle.

Aantal uren: 32-36 | max. € 4.671,- bij 36 uur (schaal 10) | contract tijdelijk/vast | Individueel keuze budget 17,05%

Medewerker gemeente Noordoostpolder

Dit is de functie

Als senior medewerker (V)IC bij gemeente Noordoostpolder neem je samen met een collega onze organisatie onder de loep. Of het nu gaat om het beheersen van grote programma’s en projecten of de aankomende rechtmatigheidsverantwoording: met elk onderzoek draag jij bij aan een betere interne beheersing en het in control blijven van gemeente Noordoostpolder.
Thema’s die spelen zijn: de afronding van de voorbereiding en implementatie van de rechtmatigheidsverantwoording, uitlijnen van het three-lines-of-defence-model en de positionering van de (V)IC in de verhoudingen van concern control, bedrijfsvoering, financial control en externe accountant. Jij geeft inspirerend en daadkrachtig richting en invulling aan de (V)IC.

Dit breng je mee

Je vindt het leerzaam voor de organisatie om financial audits uit te voeren. Je kunt met een kritische houding, vanuit jouw controle bevindingen, proactief adviezen geven ter verbetering van de organisatie voor interne beheersing en control. Je bent gemotiveerd om een vraagbaak te zijn voor de organisatie voor vaktechnische vragen. Verder lever je het jaarlijkse (V)IC-plan op en je legt door middel van een rapportage verantwoording af over de uitvoering er van. Ook ben je in staat achterliggende oorzaken van complexe problemen te identificeren en kun je omgaan met diverse belangentegenstellingen. Je durft gevoelige zaken aan de orde te stellen en kunt afstand nemen van de dagelijkse praktijk en vraagstukken plaatsen in een breder verband. Je hebt inlevingsvermogen, overtuigingskracht en:

  • een hbo werk-denkniveau (bij voorkeur diploma accountancy, accounting & control, finance & control controlling of bedrijfseconomie). Heb je meer, dan ben je ook welkom
  • kennis en werkervaring op gebied van interne controle / interne beheersing is vereist. Je bent ook in staat om deze kennis toe te passen en in de dagelijkse praktijk over te brengen
  • inzicht in de bedrijfsprocessen van de overheid en van risicomanagement
  • een sterk analytisch vermogen en je weet snel jouw weg te vinden in een complexe omgeving
  • een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift
  • een doenermentaliteit
  • een positief ingestelde geest en denkt vooral creatief in mogelijkheden en kansen binnen geldende kaders
  • een gemakkelijk te benaderen en aan te spreken persoonlijkheid. Je bent klantgericht, collegiaal en kunt met iedereen goed samenwerken
  • een pré, wanneer je kennis hebt van sociaal domein- en/of ICT-systemen, en processen
  • een pré, wanneer je kennis van, en ervaring met, onderzoek naar data gerelateerde processen hebt.

Dit bieden wij

  • Een bruto maandsalaris op basis van schaal 10 (maximaal € 4.671,-) bij 36 uur per week
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Voor wat betreft de inhoud van de functie kun je contact opnemen met
René Stigt, manager B&FPC. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 23

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Tjeerd Olthof, Adviseur HR via telefoonnummer 06 18 10 57 88. Je vragen kun je ook stellen via hr@noordoostpolder.nl.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”. 

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.
Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern open.

Deze vacature staat open zolang hij online staat.

Werken voor de Noordoostpolder

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.