Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Senior Financieel Adviseur

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. Voor ons cluster B&FPC zoeken wij een enthousiaste nieuwe collega in de functie van Senior Financieel Adviseur.

Medewerker gemeente voor windmolens

Uren per week

32-36 uur

Salarisniveau

max. € 5.725,-

IKB

17,05 %

Contract

tijdelijk, met uitzicht op vast

Dit vind je leuk om te doen

Als Senior adviseur binnen het cluster Belastingen, Financial Planning & Control (B&FPC) team Beleid, zorg je ervoor dat de juiste financiële informatie beschikbaar is. Collega’s vanuit het primaire proces (Sociaal Domein) kunnen hiermee onderbouwd beleid formuleren. Daarnaast kan het gemeentebestuur goed gefundeerde besluiten nemen. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het management over de financiële bedrijfsvoering.
Je hebt de verantwoordelijkheid voor het onderdeel sociaal domein van alle producten van de begrotingscyclus en voert deze taak ook uit. Verder lever je een bijdrage aan de doorontwikkeling van planning- en control producten en je bouwt samen met je collega’s aan een goed werkend team. Het team Beleid bestaat uit 8 enthousiaste collega’s met ieder hun eigen specialistische kennis. Jouw focus ligt bij het sociaal domein.

Werken bij de gemeente is leuk!

Werken bij de lokale overheid is leuk, zeker bij de gemeente Noordoostpolder. Hier kun je je hart ophalen. Want je kunt werken voor een gemeente die volop in ontwikkeling is. Die nog dichter bij de samenleving wil staan en bewust verbinding zoekt met haar inwoners, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. En die jou daarvoor de ruimte geeft. Natuurlijk, rekening houden met de regels hoort daarbij, maar dat kan op een flexibele manier. Zo spelen we (pro)actief in op wat er leeft onder onze inwoners, samenwerkende partners en bedrijfsleven. Dit vraagt van jou de nodige vaardigheden. Goed kunnen samenwerken en een gezonde dosis creativiteit en lef zijn hiervan treffende voorbeelden. Vanzelfsprekend voel je je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijfsleven.

Dit breng je mee

Jij bent een enthousiaste, zelfstandige en verantwoordelijke Senior Financieel Adviseur. Het vakgebied kent voor jou geen geheimen meer en bent nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen. Je hebt in je werk een grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel. Je neemt initiatief in het zoeken van verbinding met anderen en je bent transparant over je aanpak en de bijbehorende resultaten.

Daarnaast beschik je over:

  • Een bedrijfseconomische of accountancy opleiding op minimaal HBO niveau
  • Kennis van gemeentefinanciën (pré)
  • Affiniteit met het sociaal domein
  • Gevoel voor bestuurlijke (en politieke) verhoudingen
  • Lef, creativiteit, samenwerken en verantwoordelijkheidsgevoel zitten in jouw DNA.
Dit bieden we jou

In de eerste plaats een enthousiast team collega’s, betrokkenheid, humor en een mooie kans om je te ontwikkelen in jouw vakgebied. Daarnaast bieden we de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.725,- bruto per maand (schaal 11 cao gemeenten), afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring; bij een 36-urige werkweek.
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
  • Onze organisatie kent een ruime verlofregeling. Het IKB biedt je daarnaast de mogelijkheid om maximaal 4 weken bij te kopen.
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
Solliciteren naar deze baan

Voor wat betreft de inhoud van de functie kun je contact opnemen met René Stigt, Manager B&FPC. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 48 13 46 23.

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Reageer dan snel!

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.
Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern open.
Deze vacature staat open zolang hij online staat. 
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

Sanne Lageveen

Assistent Recruiter

☎ telefoonnummer

06 18 10 57 84

✉ email

s.lageveen@noordoostpolder.nl