Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder

Specialist online dienstverlening

Ben jij gedreven en enthousiast? Breng je daarnaast ook structuur en gezelligheid mee? Dan willen we graag kennismaken met jou!

Wij zijn op zoek naar een specialist online dienstverlening. In deze veelzijdige rol ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan taken die bijdragen aan verbeteren van onze online dienstverlening. Dit doe je ook met collega’s buiten het Webteam om de doorontwikkeling van onze online dienstverlening vorm te geven. 

Medewerker gemeente voor Ketelbrug
Uren per week32 uur
Salarismax. € 4.297,-
IKB17,05 %
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast


Jouw werkzaamheden omvatten onder andere

  • Digitale toegankelijkheid: Je ontwikkelt en toetst de digitale toegankelijkheid van onze websites, zodat deze voor iedereen goed toegankelijk is;
  • Opstellen van webpagina's: Je creëert webpagina's die aansluiten bij de behoeften van onze gebruikers en de doelstellingen van onze organisatie;
  • Bouwen van webformulieren: Je ontwerpt en bouwt gebruiksvriendelijke webformulieren die onze bezoekers het makkelijk maken om online zaken te doen met de gemeente;
  • Data-analyse van websites: Je analyseert de data van websites om inzicht te krijgen in het gedrag van onze bezoekers en hiermee de websites te verbeteren;
  • Contentbeheer: Je zorgt ervoor dat de inhoud van onze website altijd up-to-date en relevant is. Dit omvat het schrijven, bewerken en publiceren van teksten.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Kwaliteiten die wij zoeken
  • Afspraak is afspraak: Je bent betrouwbaar en komt je afspraken altijd na;
  • Doen wat gedaan moet worden: Je hebt een proactieve houding en pakt taken direct aan;
  • Hands-on mentaliteit: Je bent praktisch ingesteld en voert je taken zelfstandig uit.
Wat wij vragen
  • Kennis van digitale toegankelijkheid zoals vastgelegd in de WCAG wet- en regelgeving;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift;
  • HBO werk- en denkniveau;
  • Affiniteit met online dienstverlening.
Ons team

Je komt te werken in een leuk en hecht team dat bestaat uit:

  • Marloes, Redacteur Online Dienstverlening: Marloes is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van de websites en werkt nauw samen met jou om de content te optimaliseren;
  • Ronald, Projectleider Online Dienstverlening: Ronald leidt de projecten binnen ons team en zorgt voor de koppelingen tussen systemen en collega’s. Samen maken jullie de verbinding in de organisatie;
  • En de nieuwe Specialist Online Dienstverlening (jij!):Brengt ons expertise en bent een aanpakker om ons team te versterken en onze online dienstverlening verder te ontwikkelen.
Dit bieden wij

Een warm welkom in een fijn team en een benaderbare organisatie binnen een werkomgeving waar jouw ideeën en initiatieven gewaardeerd en gestimuleerd worden. Heb je een opleiding of training nodig voor de doorontwikkeling? Geef het aan!

Daarnaast:

  • Een salaris passend bij de kennis en ervaring die je meebrengt, maximaal € 4.297,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 8);
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens de Cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget van 17,05% vrij te besteden aan bijvoorbeeld extra inkomen, verlof of studie;
  • Een reiskostenvergoeding woon-werk van € 0,23 per kilometer;
  • Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP, waarvan de werkgever 70% betaalt;
  • Een laptop en mobiele telefoon;
  • De mogelijkheid om in overleg gedeeltelijk thuis te werken (vergoeding voor hybride werken van € 3,- per dag);
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met de intentie om deze na 1 jaar om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Solliciteer naar deze baan

Wil je meer weten?
Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Ronald Baron, projectleider online dienstverlening, op telefoonnummer 06 13 33 54 61.

Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Gabe of Sanne van het team recruitment via recruitment@noordoostpolder.nl

Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel!Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 

Deze vacature staat open zolang hij online staat.

HR medewerker Sanne

Vragen? Neem contact op met

RecruiterSanne Lageveen 
☎ telefoonnummer06 18 10 57 84
✉ emails.lageveen@noordoostpolder.nl