Strategisch beleidsadviseur asiel, migratie en integratie
Bij het cluster Beleidsontwikkeling zijn wij op zoek naar een Strategisch beleidsadviseur asiel, migratie en integratie.
Uren per week |
24-32 uur |
Salarisniveau |
max. € 5.366,- |
IKB |
17,05 % |
Contract |
tijdelijk, met uitzicht op vast |
Ben jij die verbindende, proactieve en enthousiasmerende collega? Is samenwerken jou op het lijf geschreven en ben je extern georiënteerd? Dan is dit jouw kans!
Wie zoeken wij?
Een ondernemende persoonlijkheid die de politieke beleidspaden weet te bewandelen en te beïnvloeden, zodat de ‘migratieketen’ beheersbaar is voor de gemeente Noordoostpolder.
Dit vind je leuk om te doen
Je gaat aan de slag met het traject van asielzoekers en statushouders totdat ze gekoppeld worden aan de gemeente Noordoostpolder. Dit proces ligt vooral buiten de gemeente, maar de gemeente is een belangrijke gesprekspartner en kan de ‘migratieketen’ beïnvloeden zodat de opgave -zoals die uiteindelijk bij de gemeente komt - beheersbaar blijft. Belangrijke onderdelen hierin zijn het AZC te Luttelgeest, de flexibilisering van de asielketen, regionale overleggen daarover en de samenwerking met het COA op het punt van de koppeling van statushouder aan Noordoostpolder. Ook ontwikkel je beleid voor het verbeteren van de leefsituatie van onze arbeidsmigranten. Grote groepen mensen zijn op de vlucht en zoeken ook in ons land en in Noordoostpolder een veilig onderkomen. Je speelt in op de actualiteit van de dag. Voor nu gaat het om Oekraïense vluchtelingen.
Daarnaast ben je inzetbaar op beleidsthema’s sociaal domein binnen het cluster. Je bent verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling, beleidsadvisering en beleidsvoorbereiding alsook de evaluatie van het beleid op jouw terrein. Je werkt in een dynamische en complexe (bestuurlijke) omgeving en onderhoudt uiteenlopende contacten, zowel met uitvoerende organisaties als andere concernonderdelen. Ook leg je verbindingen naar onderwerpen die voor jouw beleidsthema’s van belang zijn.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.
HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?
Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen; dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!
Dit breng je mee
Jouw profiel
Je past het best in het profiel als je een relevante HBO- of WO-opleiding hebt. En affiniteit en ervaring hebt met integratie. Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. En je weet een in- en extern netwerk op te bouwen en te onderhouden met uiteenlopende relaties.
Jouw competenties
Een proactieve houding, iemand die houdt van aanpakken. Iemand die nieuwsgierig is, verwondering durft uit te spreken en uit zichzelf ideeën aandraagt en hulp aanbiedt.
- Een uitstekende uitdrukkingsvaardigheid, je schrijft duidelijk en je adviezen zijn scherp en kernachtig. En communicatief ben je sterk, weet te verbinden op relatie én op inhoud en kunt goed samenwerken.
- Resultaatgericht en omgevingsbewust.
- Opereert snel, flexibel en kan aan meerdere opdrachten tegelijkertijd werken, als ook gemakkelijk schakelen tussen strategisch en tactisch niveau.
Dit bieden we jou
Wij bieden je een team met professionals, een team dat altijd de samenwerking zoekt en elkaars expertise benut. We vragen veel maar er staat ook veel tegenover. In ieder geval prima secundaire arbeidsvoorwaarden en een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt.
En verder:
- Ruimte voor groei en ontwikkeling,
- Een salaris van maximaal € 5.366,- (schaal 10A) bruto per maand bij een fulltime dienstverband.
- Goede arbeidsvoorwaarden volgens de cao Gemeenten waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% vrij te besteden aan extra inkomen, verlof of studie.
- Deelname aan de pensioenregeling van het ABP.
- Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
- Variabele werktijden onafhankelijk van plaats en tijd, dus ook mogelijkheden om thuis te werken. De vergoeding voor thuiswerken bedraagt € 3,- per dag.
- Onze organisatie kent een ruime verlofregeling en het IKB biedt je de mogelijkheid om ruim 5 weken bij te kopen.
- Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie?
Neem dan contact op met Arend van Dijk, manager Beleidsontwikkeling. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 18 10 58 58.
Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt?
Solliciteer dan snel! Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.
Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.
Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern open.
Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.
Vragen? Neem contact op met
Recruiter |
Gabe de Jong |
☎ telefoonnummer |
|
|