Teamleider Leefomgeving
Wil jij aan de slag bij een enthousiaste afdeling? Ben jij op zoek naar afwisseling in je werk? Dan is dit de baan die bij jou past! Voor het cluster Leefomgeving (voorheen Vergunningen, Toezicht en Handhaving) van de gemeente Noordoostpolder zijn wij op zoek naar een ervaren, flexibele en slagvaardige Teamleider Leefomgeving.
Uren per week | 32-36 uur |
Salaris | max. € 6.308,- |
IKB | 17,05 % |
Reiskosten woon-werk | € 0,23 per kilometer |
Contract | tijdelijk, met uitzicht op vast |
Dit vind je leuk om te doen
Je wordt teamleider van ongeveer 20 collega’s die werkzaam zijn binnen diverse disciplines (algemeen toezicht, bouwtoezicht, de Boa's, juridische handhaving en bouwconstructie). Samen met de manager en andere teamleider ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing. Voor deze collega’s ben jij verantwoordelijk voor de directe aansturing, HR-taken en klachtbehandeling. Inhoudelijk wordt het Boa-team grotendeels aangestuurd door de boa-coördinator, waarmee je nauw samenwerkt.
Je bent medeverantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het cluster en zorgt dat de juiste stappen hierin gezet worden. De doorontwikkeling zit met name op de onderdelen eigenaarschap, kwaliteit van het werk, cultuur en processen. Verder draag je zorg voor het realiseren van een ontwikkel- en groeiklimaat binnen het cluster en kom je met initiatieven om de professionalisering van het cluster continu te verbeteren.
Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?
Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.
HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?
Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!
Dit is het cluster
Cluster Leefomgeving is verantwoordelijk voor planontwikkeling, vergunningverlening, toezicht en handhaving. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opstellen van een omgevingsplan, verlenen van een vergunning voor een woning/ bedrijfspand of voor een evenement. Het toezicht en de handhaving richt zich onder meer op het toezicht houden tijdens bouwactiviteiten, optreden tegen strijdige activiteiten op basis van het omgevingsplan en het toezien op de regels in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en de Verordening fysieke leefomgeving (Vfl). Samenwerken is hierbij belangrijk voor ons.
Dit breng je mee
Wij zoeken in jou een verbinder die op een inspirerende manier leiding geeft aan professionals. Jij hebt als leidinggevende oog voor de ontwikkeling van medewerkers en stimuleert zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid, regie en open en duidelijke communicatie. Je stuurt bij wanneer nodig, daadkrachtig, duidelijk en vanuit vertrouwen. We vinden het belangrijk dat je kennis van de inhoud hebt. Uiteraard verwachten we dat je daarnaast beschikt over de kennis en kunde die nodig is om deze functie uit te voeren:
- Je hebt minimaal HBO-werk- en denkniveau.
- Je hebt minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur bij een gemeentelijke organisatie.
- Kennis van vergunningverlening, toezicht en handhaving, APV, Vfl en bijzondere wetten is een must.
- Je bent een positief ingesteld mens en oprecht geïnteresseerd in wat er speelt en wat iemand beweegt.
- Je bent in staat medewerkers te motiveren en het team in beweging te krijgen.
- Je bent een verbinder, zowel intern als extern gericht.
- Je staat stevig in je schoenen en beschikt over een gezonde dosis daadkracht.
- Door jouw ervaring en mensenkennis herken je snel situaties die aandacht vragen. Zowel op individueel vlak als in teamverband. Je weet daar de juiste interventie voor in te zetten.
- Je stimuleert zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid, regie en open en duidelijke communicatie op elk niveau. Hierin geef je zelf het goede voorbeeld.
- Je bent een natuurlijke drager van onze kernwaarden HALLO: je werkt met hartstocht, zoekt het avontuur, toont lef, bent leergierig en gelooft in de kracht van ontmoeten.
Dit kun je van ons verwachten
Werk waar jij plezier in hebt. Dat plezier bestaat uit een informele werksfeer, enthousiaste collega’s en een afwisselende baan. Leidinggevenden geven vertrouwen en ruimte zodat de medewerkers zich kunnen ontwikkelen en doen waar ze goed in zijn.
Dit bieden wij jou
Bij ons krijg je de ruimte om te groeien, te ontwikkelen én impact te maken. We bieden je een inspirerende werkomgeving waarin jouw talent ertoe doet:
- Alle ruimte voor jouw ontwikkeling - via opleidingen, trainingen en coaching investeer je in jezelf én in de toekomst van onze gemeente.
- Een ruim salaris afhankelijk van je kennis en ervaring tot maximaal € 6.308, - bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 11).
- Een aantrekkelijk Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Jij bepaalt: extra inkomen, meer verlof of investeren in je ontwikkeling.
- Een solide pensioenregeling via ABP, waarbij wij 70% van de premie voor onze rekening nemen.
- Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer voor woon-werkverkeer.
- Een moderne werkplek met een laptop en mobiele telefoon van de zaak.
- Flexibel werken in overleg– onafhankelijk van tijd en plaats. Werk je thuis? Dan ontvang je een vergoeding van € 3,- per dag.
- Zekerheid met perspectief – je start met een jaarcontract, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband.
Solliciteren naar deze baan
Wil je meer weten over deze functie?
Bert Lockx, manager Leefomgeving, kan je alles vertellen over deze functie. Hij is te bereiken op telefoonnummer 06 42 39 15 18. Is hij even niet bereikbaar dan kan je vragen over de functie stellen aan Tjeerd Olthof, Adviseur HR. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 18 10 57 88.
Herken jij jezelf in bovenstaande vacature en is jouw interesse gewekt? Solliciteer dan snel!
Solliciteer dan op een manier die bij jou past via recruitment@noordoostpolder.nl. Of stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.
Als een geschikte kandidaat zich meldt plannen we een sollicitatiegesprek in.
Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Kom je bij ons werken, dan vragen we een recente Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens (VOG-P).
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Vragen? Neem contact op met
Recruiter | Sanne Lageveen |
☎ telefoonnummer | 06 18 10 57 84 |
s.lageveen@noordoostpolder.nl |