Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage

Toezichthouder algemeen

Wil jij aan de slag bij een gezellige afdeling? Ben jij op zoek naar afwisseling in je werk? Dan is dit de baan die bij jou past! Voor het cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving zijn wij op zoek naar een Toezichthouder algemeen.

Uren per week32 uur
Salarisniveaumax. € 4.244,-
IKB17,05 %
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit vind je leuk om te doen

Je krijgt veel vrijheid én vertrouwen om je dag zelf in te delen. Als toezichthouder draag je elke dag bij aan de naleving van de wetgeving op het gebied van de fysieke leefomgeving. Je werkzaamheden komen voort uit het Uitvoeringsprogramma VTH. Daarvoor voer je toezicht uit op het gebied van met name het Omgevingsrecht. Hierbij kun je denken aan regelgeving op het gebied van bouw, bestemmingsplannen (omgevingsplan), ander woongebruik (denk hierbij aan arbeidsmigranten), schouw wijk/bedrijventerrein en het voorkomen en oplossen van overlast. 

Soms houd je ook toezicht op de Algemene plaatselijke verordening en draai je mee tijdens acties inzake ondermijning. Ook heb je een signaaltoezicht voor collega’s op verschillende werkterreinen binnen het Omgevingsrecht. Je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten en meldingen en voert controles uit ter ondersteuning van de juridisch medewerkers. Je stelt rapportages en adviezen op. Ook stel je brieven op om te komen tot het beëindigen van de ongewenste situatie. Met jouw oplossingsgerichte aanpak en de rust die je uitstraalt, zorg je ervoor dat situaties niet onnodig escaleren.

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

VTH is verantwoordelijk voor de vergunningverlening, het toezicht en de handhaving. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verlenen van een vergunning voor een woning of bedrijfspand of voor een evenement. Het toezicht en de handhaving richt zich op het toezicht tijdens de bouw van een pand, het strijdig gebruik van een gebouw of op de regels in de Algemene plaatselijk verordening (APV).

  • Een afgeronde Mbo-opleiding in relevante richting (bouwkunde, ruimtelijke ordening, administratief juridisch).
  • Ambtenaar bouw- en woningtoezicht 1 (Abw-1) of vergelijkbare opleiding. Of bereid zijn om deze te halen.
  • Minimaal 1 jaar ervaring in soortgelijke functie.
  • Je voldoet aan de kwaliteitscriteria 2.3.
  • Je staat stevig in je schoenen en je treedt daadkrachtig op als de situatie hierom vraagt.
  • Je bent communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent bekend met de programma’s Rx. Mission, Liber en Corsa en/of kan snel met nieuwe systemen overweg.
  • Je bent zelfstandig, maar durft ook om hulp te vragen als je het niet weet.
  • Je kunt goed in teamverband werken.
  • Je bent proactief, kunt snel schakelen en denkt in mogelijkheden.
  • Je bent administratief sterk, je werkt gestructureerd en je kunt goed prioriteiten stellen.
  • Een avond werken om een controle uit te voeren is voor jou geen probleem.
  • Ruimte voor groei en ontwikkeling.
  • Een salaris van maximaal € 4.244,- bruto per maand (schaal 8) bij een fulltime dienstverband.
  • Een werkweek met flexibele werktijden.
  • Uitstekende verlofregelingen.
  • Een aantrekkelijk opleidingsprogramma.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet. Vakantiegeld? Een keer per jaar laten uitbetalen? Extra verlofuren? Er kan veel!
  • Een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werk.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar, deze kan na 1 jaar omgezet worden in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Deelname aan pensioenregeling van het ABP.

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Marianne Wierstra, manager vergunningen, toezicht en handhaving. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 13 32 91 70. Heb je inhoudelijk vragen over de functie dan kun je ook contact opnemen met Peter Mintjes. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 0527 63 33 85.

Enthousiast geworden?

Stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Voor deze functie vragen wij een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). 
Zolang de vacature online staat is deze beschikbaar.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

HR medewerker Gabe

Vragen? Neem contact op met

Recruiter Gabe de Jong
☎ telefoonnummer06 18 10 58 97
✉ emailg.dejong@noordoostpolder.nl