Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Noordoostpolder

Vergunningverlener APV, Vfl en Bijzondere wetten

Word jij ons aanspreekpunt voor onze vergunningen? Je zorgt voor het verlenen van vergunningen op het gebied van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), de Verordening fysieke leefomgeving (Vfl) en Bijzondere wetten, zoals evenementen en de Alcoholwet. 

Kom werken bij ons! En solliciteer naar de functie van Vergunningverlener APV, Vfl en Bijzondere wetten.

Medewerkers gemeente Noordoostpolder
Uren per week32 uur
Salarismax. € 5.033,-
IKB17,05 %
Reiskosten woon-werk€ 0,23 per kilometer
Contracttijdelijk, met uitzicht op vast

Dit vind je leuk om te doen

Een festival, kermis, viskraam, een nieuw restaurant of sportkantine, allemaal onderwerpen en activiteiten die een vergunning nodig hebben. Organisatoren en ondernemers moeten aan eisen voldoen, zodat alles veilig verloopt. En daar kom jij in beeld! Jij bent verantwoordelijk voor het gehele proces van het verlenen van vergunningen op het gebied van de APV, Vfl en Bijzondere wetten. Dit betekent dat je:

  • de multidisciplinaire overleggen en evaluaties organiseert van de grote evenementen met Politie, Veiligheidsregio Ghor en diverse andere adviseurs,
  • onderdeel uitmaakt van de BIBOB werkgroep,
  • samen de hulpdiensten de (veiligheids)plannen beoordeelt van groot en kleinschalige evenementen,
  • nauw samenwerkt met interne collega’s, zoals de constructeur, geluidsspecialist, medewerker openbare orde en veiligheid en medewerker van wijkbeheer,
  • afstemming hebt met de Boa’s die de controles uitvoeren en hun bevindingen terugkoppelen,
  • actief bijdraagt aan verbeteringen van de werkprocessen,
  • kunt inspelen op onverwachte situaties zoals problemen tijdens de opbouw van een evenement of constateringen van de Boa’s tijdens een controle,
  • op de hoogte blijft van nieuwe wet- en regelgeving en deze informatie vertaalt naar de organisatoren,
  • deelneemt aan het Apv overleg waar de complexe aanvragen worden besproken.

Dit alles doe je vanuit de gedachte ‘Ja, mits’ in plaats van ‘Nee, tenzij’.
Samenwerking met de andere teams binnen het Cluster is hierbij van belang. Met jouw persoonlijkheid heb je hierin een verbindende rol.

Ga jij het óók maken in de Noordoostpolder?

Pioniers hebben hier van water, land gemaakt, 80 jaar geleden. Avonturiers brachten dit gebied tot leven. Mensen zoals jij ontdekken dagelijks hun toekomstige werkplek hier.

HALLO, wij zijn gemeente Noordoostpolder. Bij ons werken is niet voor iedereen. Doe jij je werk met Hartstocht, ga jij het Avontuur niet uit de weg, ben je Leergierig, heb je het Lef om het anders te doen én Ontmoet je graag collega’s, inwoners en ondernemers?

Je krijgt hier de ruimte om je persoonlijk en in je werk te ontwikkelen. Om te groeien. Je werkt samen met professionals en kan pionieren. We doen hier de juiste dingen, dat doen we open en transparant. En we nemen de verantwoordelijkheid voor onze beslissingen. Het is mooi om dicht op de samenleving te mogen werken. We hebben het hier goed voor elkaar!

Dit is het cluster

Het cluster Leefomgeving is verantwoordelijk voor de planontwikkeling, vergunningverlening, het toezicht en de handhaving (incl Boa’s). Denk hierbij bijvoorbeeld aan aanvragen om een omgevingsvergunning op grond van de Omgevingswet, een aanvraag voor een evenement op grond van de APV of de Vfl en een alcoholvergunning op grond van de Alcoholwet. 

Het toezicht en de handhaving richt zich op het toezicht tijdens de bouw van een pand, het strijdig gebruik van een gebouw of op de regels in de Algemene plaatselijk verordening (APV) en Verordening fysieke leefomgeving (Vfl).

Het team APV/Bijzondere wetten maakt onderdeel uit van cluster Leefomgeving en bestaat uit:
Nog twee vergunningverleners en een beleidsadviseur. In het Cluster werken verder nog: vergunningverleners Omgevingsrecht, constructeur, juridische medewerkers, adviseurs ruimtelijke ordening, beleidsadviseurs, administratief medewerkers, Boa’s en toezichthouders.

Dit breng je mee

In de eerste plaats een gezonde dosis lef, communicatieve vaardigheden (mondeling en op papier) en ambitie. Je staat stevig in je schoenen, werkt graag en goed samen in een team, kunt zelfstandig zaken afronden en weet de juiste hulpvraag te stellen als dat nodig is. Daarnaast beschik je over:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Een integrale en op samenwerking gerichte instelling.
  • Accuratesse, evenals klant- en resultaatgericht werken.
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
  • Ervaring met het vakgebied.
Dit bieden we jou

Bij ons krijg je de ruimte om te groeien, te ontwikkelen én impact te maken. We bieden je een inspirerende werkomgeving waarin jouw talent ertoe doet:

  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling - via opleidingen, trainingen en coaching investeer je in jezelf én in de toekomst van onze gemeente.
  • Een ruim salaris afhankelijk van je kennis en ervaring tot maximaal € 5033,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal 9).
  • Een aantrekkelijk Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Jij bepaalt: extra inkomen, meer verlof of investeren in je ontwikkeling.
  • Een solide pensioenregeling via ABP, waarbij wij 70% van de premie voor onze rekening nemen.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer voor woon-werkverkeer.
  • Een moderne werkplek met een laptop en mobiele telefoon van de zaak.
  • Flexibel werken in overleg– onafhankelijk van tijd en plaats. Werk je thuis? Dan ontvang je een vergoeding van € 3,25 per dag.
  • Zekerheid met perspectief – je start met een jaarcontract, dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband.
Solliciteren naar deze baan

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact met Hannie Bouma, Beleidsadviseur APV en bijzondere wetten. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06 13 34 76 95

Enthousiast geworden?

Solliciteer dan op een manier die bij jou past via recruitment@noordoostpolder.nl. Of stuur je CV en motivatie (bij voorkeur in pdf) via de button “solliciteren”.

Vragen? Neem contact op met

Recruiter Gabe de Jong
☎ telefoonnummer06 18 10 58 97
✉ emailg.dejong@noordoostpolder.nl
HR medewerker Gabe