Klacht over behandeling gemeente

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Of vindt u dat de gemeente onzorgvuldig is omgegaan met uw persoonsgegevens? Dan kunt u een klacht indienen.

Klacht indienen per post of mail

U kunt uw klacht ook schriftelijk of via de mail indienen bij de gemeente. We hebben in ieder geval nodig:

  • Uw naam en adres
  • Uw klacht
  • Uitleg over uw klacht

U kunt uw brief sturen naar:

Gemeente Noordoostpolder
Postbus 155
8300 AD Emmeloord
info@noordoostpolder.nl

Wat er gebeurt met uw klacht

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
  • Binnen 2 weken nemen wij contact met u op
  • Het is mogelijk dat u wij u vragen om uw klacht mondeling toe te lichten
  • U krijgt bericht met de beslissing over uw klacht

Niet eens met het besluit over uw klacht

Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman en wanneer het over persoonsgegevens gaat bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Klacht over uw buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Maak een melding.

Meer over de klachtenprocedure leest u op pagina Mediation en bemiddeling

De gemeente is volgens de wet verplicht een jaaroverzicht te publiceren over de klachten die zijn binnengekomen. In het jaarverslag leest u ook meer over de manier waarop wij omgaan met die klachten.

pdf Klachtenjaarverslag 2017 (PDF, 98.53 KB)